Avatar billede thorkildskjelborg Nybegynder
19. februar 2007 - 19:17 Der er 2 kommentarer

Mobil/indstikskort opkobling til internet fra udland

Jeg søger en løsning til at opkoble min bærbare til internet når jeg er i udlandet (ja også i indlandet, selvfølgelig).
Jeg har ikke nogen mobil med infrarød eller bluetooth - og forestiller mig et indstikskort a. la. Vodafone, der så vidt jeg ved virker som en speciel mobiltelefon?  Min lokale TDC-butik i Skive hævder, at det kan ikke lade sig gøre??? Det passer dårligt med min forståelse af teknologien - hvis et sådant kort med tilhørende SIM-kort er en slags mobiltelefon, så må det da kunne lade sig gøre??
mvh
Thorkild Skjelborg
Avatar billede screem_brille Novice
19. februar 2007 - 19:55 #1
nokia har /havde deres cardphone, så jo det kan lade sig gøre, men det vil nu være noget smartere med en BT dongle og en telefon med BT, men ligemeget hvilken løsning du vælger kommer du til at betale en uhyggelig masse i trafik afgift, alene i dk, er det jo med GPRS ca 10kr pr megabyte, og det er bestemt ikke billigere i udlandet!
Avatar billede it-dk Nybegynder
20. februar 2007 - 08:25 #2
Jeg mener ikke selv at et vodafone kort virker i alle lande man rejser til. Men du kan evt se denne løsning http://www.unitspeed.dk/produkter/gc/globalconnect.htm