Avatar billede jomcdk Nybegynder
18. februar 2007 - 16:00 Der er 6 kommentarer

Normal opstart indtil login. Login = sort skærm

Hej eksperter!

Jeg er ny herinde, så jeg håber i vil bære lidt over med mig :)

Jeg har en IBM T43 Laptop, der for et par dage siden begyndte at te sig underligt.
Den starter normalt op, lige indtil man skal logge ind. Den er med "fingerprint reader", altså jeg bruger min finger aftryk til at logge ind med. Når det kommer til at logge ind bliver computeren langsom. Musen virker fint. Jeg kan flytte vinduet hvor login informationerne står i. I stedet for at bruge min finger til at logge ind med, kan jeg normalt også trykke ctrl-alt-delete for at skifte til password-login. Det kan jeg heller ikke.
Når jeg "swiper" fingeren over readeren, bliver reaktionen også langsom og vinduet forsvinder og skærmen er sort. Musen er der dog stadig og virker. Man kan også høre manskinen arbejde, men uden effekt.

Jeg kan godt logge ind i fejlsikret tilstand, vha. password.

Mvh.
Johnny

Håber I vil hjælpe!
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
18. februar 2007 - 16:29 #1
prøv at fjerne driveren til fingerkort læseren i fejlsikret tilstand.. og så log ind normalt, og installer en nyere driver
Avatar billede jomcdk Nybegynder
19. februar 2007 - 14:40 #2
Jeg har prøvet, men det er ikke noget der umiddebart kan lade sig gøre :s
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. februar 2007 - 14:43 #3
Du skulle da gerne kunne fjerne driveren i fejlsikret tilstand..
Avatar billede jomcdk Nybegynder
19. februar 2007 - 16:51 #4
Ja, det ville jeg også skulle mene, men det kan man ikke når den kører i fejlsikret tilstand (siger den selv) :s
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
19. februar 2007 - 22:08 #5
heeh .. så kan du vel deaktivere hardwaren ?
Avatar billede jomcdk Nybegynder
22. februar 2007 - 16:30 #6
Hej

Problemet blev løst ved at køre en "rescue and recovery". Gad ikke vente mere.