Avatar billede jedii Nybegynder
17. februar 2007 - 11:19 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

Vurder bærbar

Hej,

Jeg er ved at erstatte min stationære med en laptop, så jeg har brug for noget ydeevne. Jeg overvejer en laptop fra dell, med følgende indmad:

PROCESSOR: Intel® Core™ 2 Duo-processor T5500 (1,66 GHz, 2 MB L2-cache, 667 MHz FSB)
LCD: 17" Wide Screen WXGA+(1440x900)
HUKOMMELSE: 2048MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x1024)
HARDDISK: 120GB (5,400 rpm) SATA Hard Drive
GRAFIKKORT: 256MB DDR ATI® MOBILITY™ RADEON® X1400 graphics card, PCI-Express x16

Den koster 11.087,50. Jeg spekulerede bare på, om jeg burde investere i flere MHz fremfor så mange ram? Jeg ved ikke, hvad man bør vægte højest. Computeren skal bruges til alt fra spil til skolearbejde.. Måske har I andre forslag til køb af bærbar i samme eller lavere prisklasse.

/jedii
Avatar billede coderdk Praktikant
17. februar 2007 - 11:38 #1
Jeg ville nok vælge en zepto, måske en 6014W eller 6615WD med Core 2 Duo T7200 2 GHz og 1-2GB RAM og en 80-100GB 7200RPM HDD, husk styresystem og husk at sætte moms til på deres site, som default er det uden moms nemlig...
Jeg har selv haft et par Dell-laptops og de er gode nok, de er bare meget plastikagtige... Jeg har kun hørt godt om www.zepto.dk
Avatar billede coderdk Praktikant
17. februar 2007 - 11:40 #2
Deres 2425W ser også fin ud når man har pillet lidt ved konfigurationen, på 6014W kunne jeg faktisk ikke se hvad grafikkort det var, så det er nok indbygget (= dårligt)...
Avatar billede dennism Nybegynder
17. februar 2007 - 11:41 #3
Jeg anbefaler også Zepto - de har også super god service! Jeg skrev til dem, at min DVD-brænder vist var gået i stykker. Næste dag lå der en fragtseddel i postkassen og fik at vide at jeg bare kunne tage DVD-drevet ud og sende det ind. Det kostede mig ikke en krone og mange andre vil have hele maskinen ind! Kan klart anbefale dem!

Istedet for at købe Zepto på zepto.dk anbefaler jeg istedet zeptoeksperten.dk, da priserne der er lidt billigere :) Men du har præcis de sammen muligheder mht. konfiguration mm.
Avatar billede dennism Nybegynder
17. februar 2007 - 11:42 #4
Jeg har selv en 2425W! den er rigtig rar og super god batteritid. Men overvej om den er for tung - afhænger jo af behov.
Avatar billede jedii Nybegynder
17. februar 2007 - 12:06 #5
Hvad betyder det der: 6014W eller 6614WD Core Duo T7200? Jeg tjekker lige links..
Avatar billede dennism Nybegynder
17. februar 2007 - 12:11 #6
6014W og 6614WD er to forskellige modeller. De kan begge konfigureres med Core Duo T7200 som understøtter 64-bit - hvis man sku ha lyst til det.. :)
Avatar billede lzs Nybegynder
17. februar 2007 - 12:26 #7
Som de andre siger så find noget andet. du skal i hvert fald ikke købe den dell som du omtaler først, da dens grafikkort simpelthen er for dårligt til at spille de nyeste spil tilfredstillende.
Avatar billede jedii Nybegynder
17. februar 2007 - 12:51 #8
Jeg har kiget på den Zepto Znote 6314W. Den synes jeg virker ret fed, og den får samtidig gode anmeldelser. Jeg er dog lidt skeptisk omkring en 14" skærm. Jeg skal forresten lige høre, hvad et 'Slot-in' drev er?
Avatar billede coderdk Praktikant
17. februar 2007 - 12:58 #9
Slot-in er hvor du bare stikker CD/DVD'en ind i siden - Den har ikke nogen skuffe :)
Avatar billede coderdk Praktikant
17. februar 2007 - 13:00 #10
14" er ikke forfærdeligt stort... Måske ville du blive gladere for en 15.4" 2425W har sådan en...
Avatar billede coderdk Praktikant
17. februar 2007 - 13:02 #11
6615WD ser også fin ud
Avatar billede jedii Nybegynder
17. februar 2007 - 13:09 #12
Det er bare det hvide design, der hiver lidt :-) Jeg kigger lige på det.. Men tak for hjælpen!
Avatar billede dennism Nybegynder
17. februar 2007 - 16:35 #13
Jeg har to kammerater som har en 6xxx med 14"..det ser også ret stilet ud med en så lille laptop! 2425W, som jeg selv har, er en lidt stor maskine..men skal man ikke slæbe så meget rundt med den, gør det jo slet ingen ting!
Avatar billede dennism Nybegynder
17. februar 2007 - 16:35 #14
Btw. tak for point!