Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 10:28 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Manglende mail

Hvorfor modtager jeg næsten aldrig mail vedr. de tråde hvor jeg deltager i
Avatar billede peet-49 Novice
17. februar 2007 - 10:30 #1
Hej Helge, det er et gammelt problem, jeg har ikke modtaget ret mange mail fra E de sidste 3 år.
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2007 - 10:38 #2
de kommer hos mig.. bare i forkert rækkefølge og forkerte tidspunkter.
hvad da er endnu mere sært var forleden hvor jeg modtog mails fra en tråd jeg ikke deltog i!
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 11:15 #3
Det er faktisk en ringe trøst, jeg har lige fået en advarsel for at henvise til egen mail, for på den måde at følge med i se tråde hvor jeg deltager. Gad vide om det er en ny måde at regulere hvem der skal ha fortrinsret til at deltage
Avatar billede kalp Novice
17. februar 2007 - 11:20 #4
hmm.. burde vel ikke give advarsel så længe løsningen kommer på eksperten
Avatar billede peet-49 Novice
17. februar 2007 - 11:29 #5
Vi må håbe, det bliver bedre med den nye side.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 11:30 #6
"nye side." ??????????????
Avatar billede hcma Novice
17. februar 2007 - 12:37 #7
der er forsinkelser på 4-5 min. hos mig  (er til at leve med)
sidst jeg havde problemer med manglende mails, opdaterede jeg mine abonnementer og så gik der 10 min. hvorefter de kom væltende  :o)
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2007 - 12:50 #8
Mine mails fra Eksperten kommer også inden for en rimelig periode.

Dog ser der alligevel ud til at være nogle problemer, for den mail helgec nævner, er sendt d. 14/02 2007 09:10 så et eller andet må der være galt hvis den først kommer frem 3 dage efter den er sendt.

helgec: Har du prøvet at kigge i headeren på den mail for at se hvor det er mailen hænger så længe? Det er jo ikke nødvendigvis IDGs servere der er problemet.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
17. februar 2007 - 13:10 #9
har gjort ligesom hcma - skiftet mailadresse - og derefter tilbage igen
siden har det kørt
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2007 - 13:29 #10
Jeg tjekkede lige headeren for den mail jeg modtog vedr. mrmox2's indlæg, og den mail var fremme på min mail server efter 14 sekunder, så det må siges at være helt fint :)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 13:52 #11
Jeg ved ikke hvor jeg skal kigge, hvis vi tager den her tråd så kom 1-5 indlæg omg. og siden har jeg ikke fået mail vedr. denne tråd
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 13:59 #12
Jeg har totalt fået 12 mail fra eksperten i dag, det rigtige burde være 33. Jeg prøver at skifte mail adresse
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2007 - 14:15 #13
Hvilket mail program bruger du?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2007 - 18:10 #14
Thunderbird - men det var ikke anderledes da jeg brugte outlook
Avatar billede snowball Novice
17. februar 2007 - 18:42 #15
Prøv og tryk CTRL + U når du har markeret en mail fra Eksperten. I toppen skal der så gerne være et par linier der hedder noget med "Received:" - prøv at kopiere dem herind (husk at sløre din egen email!).

Jeg har holt lidt øje med de mails jeg har modtaget fra Eksperten i dag, og umiddelbart ligger den største forsinkelse i at "Eksperten softwaren" skal sende mailen til IDGs mail server. Forsinkelsen fra IDGs mail server og til min egen, har været minimal ved alle mails.
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 11:30 #16
også her kommer mails i forkert rækkefølge og op til flere dage forkert, oftest kommer de med præcis 11 minutters mellemrum.
Avatar billede snowball Novice
18. februar 2007 - 13:22 #17
Jeg har sendt en mail til IDG hvor jeg har gjort dem opmærksom på problemet, og spurgt dem om de vil kigge lidt på det.
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 13:53 #18
Jeg synes det er meget uprofessionelt at der kan være så mange problemer med udseendelsen af mails og så ofte.

Hvis det er fordi IDG gider smide penge i Eksperten.dk så er det dårlig strategi.
Det virker som om det er lappeløsninger hver gang. Det er da dyrere i længden med denne strategi, så hvorfor ikke lave en rettelse ordenligt når først man har fingrende i det.
Avatar billede screem_brille Novice
18. februar 2007 - 14:00 #19
synes nu det er fint de hellre vil bruge tid og penge på at få den nye version op og køre, fremfor netop disse lappeløsninger, selvom det uden tvivl er irriterende at mails kommer som vinden blæser.
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 14:02 #20
se nu går jeg ikke rundt og føler det er min pligt at gennemsøge og lytte i krogende for at finde ud af hvad der sker hos IDG.. med det mener jeg at det ikke var info jeg kendte til.. troede ikke de var i gang med en nyere version af Eksperten.

så er det fint nok;)
for så forventer man også at disse bugs ikke er at finde!
Avatar billede snowball Novice
18. februar 2007 - 14:02 #21
"Hvis det er fordi IDG gider smide penge i Eksperten.dk så er det dårlig strategi"

Jeg går ud fra at der mangler et "ikke" i den sætning?

Hvis du ikke har opdaget det, så er IDG rent faktisk ved at bruge en masse penge på at lave en helt ny Eksperten der er kodet om helt fra bunden - netop for at komme væk fra alle disse lappeløsninger og dermed få et ordentlig system op og køre som de har kendskab til og ved hvordan virker.

Jeg kan ikke sige hvornår den nye version er færdig, men den er godt på vej :)
Avatar billede kalp Novice
18. februar 2007 - 14:03 #22
ja der manglede et "Ikke" :)
men som sagt det vidste jeg ikke... så IDG kunne vel gøre mere ud af sende nyheder ud til folket:P
Avatar billede snowball Novice
18. februar 2007 - 14:09 #23
De har som sådan fortalt det - http://www.eksperten.dk/enyt.phtml?id=161 - men er dog enig i at det ikke er meget info der er kommet.

Jeg ved dog at de har planer om at komme med en ny E-Nyt når de har lidt flere detaljer på plads.
Avatar billede Slettet bruger
21. februar 2007 - 23:44 #24
"Prøv og tryk CTRL + U når du har markeret en mail fra Eksperten. I toppen skal der så gerne være et par linier der hedder noget med "Received:" - prøv at kopiere dem herind"
From - Wed Feb 21 23:39:44 2007
X-Account-Key: account2
X-UIDL: sm_000011AE_488ccd36d77743b7b82c69a7417d4b8b
X-Mozilla-Status: 0001
X-Mozilla-Status2: 00000000
Return-Path: <mailrobot@idg5.armadahosting.com> Wed Feb 21 23:29:15 2007
Received: from idg5.armadahosting.com [217.116.236.226] by webmail4.elitehost.dk with SMTP;
  Wed, 21 Feb 2007 23:29:15 +0100
Received: from localhost (localhost [127.0.0.1])
    by idg5.armadahosting.com (Postfix) with SMTP id 635CD188502
    for <xxxxxxxxxx>; Wed, 21 Feb 2007 23:29:02 +0100 (CET)
Content-Type: multipart/alternative;
    boundary="=_116c90b0f85f6bbf599bbd414d3bd8fa"
From: "Eksperten mailrobot" <mailrobot@idg5.armadahosting.com>
To: "helgec" <xxxxxxxxxx>
Subject: SPAM-LOW:  Styresystemer :: Server :: Linux :: Suse :: Opstart med Bootloader
Date: Wed, 21 Feb 2007 23:18:45 +0100
Message-ID: <f7b74f32176a60d236ad377913ea7f65.r6646309q763505@eksperten.dk>
In-Reply-To: <f7b74f32176a60d236ad377913ea7f65.q763505@eksperten.dk>
Mime-Version: 1.0
Precedence: bulk
X-SmarterMail-Spam: Bayesian Filtering, SPF_None

--=_116c90b0f85f6bbf599bbd414d3bd8fa
Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-1"
Content-Transfer-Encoding: quoted-printable

*** Annonce ***
K=F8b Eksperten Pro og f=E5 fuldt udbytte af Eksperten.
http://exp.dk/pro/

------------------------------------
Sp=F8rgsm=E5l : Opstart med Bootloader
Bruger    : tonnipedersen
Handling  : Kommentar
Kategori  : Styresystemer :: Server :: Linux :: Suse=20
Link      : http://exp.dk/spm/763505
------------------------------------
Avatar billede snowball Novice
22. februar 2007 - 16:45 #25
Der er heller ikke nogen nævneværdig forsinkelse, så det er nok selve Eksperten der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 21:07 #26
Tråden skal lukkes, er der nogen der vil ha` point så svar. Tråden lukkes ved udgangen af februar
Avatar billede hcma Novice
23. februar 2007 - 21:20 #27
helgec >>  spørgsmål vedr. eksperten.dk plejer da at være gratis  :o)
Avatar billede Slettet bruger
23. februar 2007 - 21:27 #28
Hvad ved bønder om agurksalat - jeg har jo sat 15 point på højkant så åååå
Avatar billede Slettet bruger
18. marts 2007 - 20:10 #29
Lukker