Avatar billede wongh Nybegynder
16. februar 2007 - 11:30 Der er 10 kommentarer

hjælp til at kobler trådløs internet til

hej jeg har lige købt en D-link DI-524, men min bærbar kan ikke kom på internet, kun hvis jeg stikkenetværk kabel så virker internet godt. jeg troede det er en trådløs router hvor jeg kan kom på nette uden ledning. eller ved jeg ik bare hvordan man skal gøres, mangle jeg at insaller noget ???
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
16. februar 2007 - 11:41 #1
routeren er wireless.

Har du trådløst netkort i din bærbare?

både router og bærbare skal jo konfigureres til at køre med trådløst netværk
Avatar billede wongh Nybegynder
16. februar 2007 - 12:03 #2
ja.. jeg har trådløs netkort på bærbar men..  hvordan skal jeg konfigurer den. så jeg kan kom på nette ???
Avatar billede wongh Nybegynder
16. februar 2007 - 12:34 #3
KAn nogen hjælpe ?? jeg kan godt tilslutte ra bærbar men kan stadig ik kom ind i netten
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
16. februar 2007 - 12:48 #4
du kan godt tilslutte den bærbare til routeren??

men du kan kun komme på nettet når du sætter netstik direkte i routeren?

eller du kan ikke komme på nettet når routeren sidder til, men godt uden?
(i dette tilfælde er det fordi du ikke har flere ip'er hos din udbyder og derfor skal der frigives en. Dette kan afhjælpes ved at ringe til udbyderen)
Avatar billede wongh Nybegynder
16. februar 2007 - 14:01 #5
ja hvis jeg sætte netstik ik kan den godt kommer på nette.
men hvis jeg bruge trådløs kan jeg ikke kom på nette.??
router virker fint nok har købt den i går. men skal man installer, for at komme på net via trådløs. når jeg søge efter trådløs enhed kan jeg godt se forbindelse, og jeg kan og¨så tilslut den , men selvom det kan jeg heller ik kom på net via trådløs
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
16. februar 2007 - 15:07 #6
kan du komme på nettet hvis du sætter netstik mellem router og computer?
Avatar billede wongh Nybegynder
16. februar 2007 - 23:07 #7
ja det kan jeg godt. jeg har lige fund ud af mit trådløs enhed er der lås paa.
feks. jeg går ind i kontrolpanel også ind i netværksforbindelse og der sidde en hængelås på det trådløs enhed. hvordan fjerne jeg den.. måske er det derfor???
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
17. februar 2007 - 01:32 #8
Den hængelås betyder kun at der er firewall på... den skal være der.

men det er mærkeligt hvis du kan koble på og få en ip via trådløs og ikke gå på nettet.

hvilken ip får du når du bruger dit kabel? og hvilken får du når du bruger det trådløse?

du kan se det under status for den netværksforbindelse du bruger (også i kontrolpanel)
Avatar billede wongh Nybegynder
17. februar 2007 - 18:51 #9
jeg har fået den til at virker. hehe..! det er bar noget galt med bærbar hvor jeg sku installer netværk... men tak for hjælp duh..!
Avatar billede ferrari_brian Nybegynder
17. februar 2007 - 23:11 #10
Godt du fik det til at virke... vi er her jo for at hjælpe... :)