Avatar billede segato Nybegynder
15. februar 2007 - 12:34 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

FTP Server

Jeg har et virtuel bibliotek som skal anvendes som webhotel. Jeg vil nu oprette FTP adgang til denne folder. Men det skal være via Bruger/Password og der skal være flere FTP brugere der skal kunne få adgang. Hvordan gøres dette, jeg har kun fundet løsninger der supportere en bruger?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2007 - 12:41 #1
Den letteste måde er at oprette de brugere der skal bruges som brugere på serveren og så sætte rettigheder på fil og mappeniveau på serveren. Dette vil betyde at man vil blive afkrævet et bruger navn og password når man forsøger at tilgå en mappe enner en fil derer beskyttet. Kun dem der kender disse og kan logge på vil få adgang. Denne løsning kan styres meget fine helt ned på enkelt fil og med rettighederne sat som du ønsker
Avatar billede segato Nybegynder
15. februar 2007 - 12:52 #2
Men i og med det er en folder som fungere som webhotel duer det vel ikke? Så har alle jo mere eller mindre rettigheder til den folder i og med der er Anomonous acces?
Avatar billede bufferzone Praktikant
15. februar 2007 - 13:20 #3
Det kommer an på hvordan du sætter det op. Du kunne måske lave mapper længere inde i strukturen og så sætte rettigheder på dem