Avatar billede egr_sli Nybegynder
14. februar 2007 - 19:51 Der er 11 kommentarer og
3 løsninger

Opleves en 22" som mindre end en 20.1"

Hej.
Måske et lidt mærkeligt spørgsmål, men da jeg var nede i fona en dag så jeg en 22" og den så egenlig lidt lille ud i forhold til min 20.1" derhjemme.

Måske var det bare mig, men kan det være at en 22" bare er aflang som widescreen, og derfor føles mindre end en 20.1" ?

jeg kunne nemlig godt tænke mig sådan en her:
http://www.samsung.com/Products/Monitor/LCD_Digital/LS22MEWSFVXAA.asp

Den ser ud til at være god til spil, og kunne godt tænke mig en 22"

Hvad siger i?
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 19:57 #1
svaret er at det kun er dig der kan afgøre om skærmen størrelses mæssigt lever op til dine krav, skærmen er 22" men da den er i widescreen vil den mange gange virke mindre pga den lavere højde.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
14. februar 2007 - 19:59 #2
jeg har lige set på hjemmesiden, at den kun er 1 cm højere end min nuværrende, men til gengæld 6cm længere.

Er det så fedt med widescreen?
Kunne godt tænke mig at høre nogle meninger!
Avatar billede screem_brille Novice
14. februar 2007 - 20:04 #3
jeg har en 27" widescreen som skærm og skulle lige i starten vende mig til det, men nu vil jeg ikke undvære det (faktisk vil jeg gerne have en endnu større skærm :D)
Avatar billede christiansenbo Nybegynder
14. februar 2007 - 21:31 #4
Jeg synes ikke widescreen egener sig til pc. Jeg synes det er belastende at skærmen nogle gange bliver lidt "tvisted", ligesom en en tv udsendelse der ikke er i de rigtige spec. Til gengæld er det klart bedst hvis man ofte ser film på skærmen.
Avatar billede egr_sli Nybegynder
16. februar 2007 - 13:05 #5
Flere der har meninger?
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 13:12 #6
Bare husk nettet ikke er optimeret til Widescreen
Avatar billede egr_sli Nybegynder
16. februar 2007 - 17:42 #7
jeg tror lige jeg skal ned og se skærmen i en eller anden butik, så kan jeg selv vurdere.

Læg nogle svar hvis i vil have point.
Avatar billede screem_brille Novice
16. februar 2007 - 17:56 #8
og som altid er det en god ide at købe skærmen over nettet (hvis der er pixelfejl, kan den returneres, den kan den ikke ved fysisk køb)
Avatar billede huset Praktikant
16. februar 2007 - 21:51 #9
Afvis mit hvis jeg ike har hjulpet.

Du kan retunere en skærm ved fejl om den er købt i en butik eller over nettet. Har jeg gjort flere gange i begge tilfælde med kunde maskiner.
Avatar billede screem_brille Novice
17. februar 2007 - 15:46 #10
ja ved fejl, ikke ved pixelfejl da x antal pixelfejl accepteres.
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2007 - 15:53 #11
Kommer an på hvad de skriver i Deres faq. Mange tilbyder garanti mod pixelsfejl.
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2007 - 16:04 #12
Husker jeg forkert når jeg siger philips, Samsung. Mener også Samsung har On-site support der gør skærmen byttes på adressen hvis der er konstanteret fejl.

Dog var det vist kun på lysende pixelfejl
Avatar billede huset Praktikant
17. februar 2007 - 16:05 #13
http://www.pcworld.dk/art/3919?op=print

Se bort fra print irritationen ;D
Avatar billede egr_sli Nybegynder
17. februar 2007 - 17:10 #14
Jeg har skam også tænkt mig at købe over nettet, med jeg har nu altid troet det har været en fordel at købe fx en skærm i en fysisk butik hvis noget var galt med den.

Prisen på min ønskede skærm er også lige faldet med 2-300 kr. så det er jo fint :P