Avatar billede viggosmor Nybegynder
09. februar 2007 - 18:53 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hvad synesd i om denne side?

Hejsa, er lige blevet færdig med følgende side:
http://www.soederberg-webdesign.dk/index.html
Og kunne godt tænke mig lidt feed-back på den....

Jeg har også spørgsmål til,  hvordan man installerer nye skriftyper, jeg kunne nemlig godt tænke mig den samme skrifttype som jeg har brugt i Logo, på allle siderne....

Og så må i godt sige til hvis siden ikke  er centreret....

På forhånd tak.....
Avatar billede foxmulder58 Praktikant
10. februar 2007 - 00:18 #1
Siden lider af stilforvvirring farverne passer ikke særlig godt til web (de er alt forlyse).

Så har du tre forskellige font typer på websiden hvilket ikke er særlig godt.

jeg synes du skulle finde andre farver der måske matcher lidt bedre sammen.
Du bør ligeledes omformulere dine tekster på siden (skrives i et lidt bedre sprog).

PS! siden er ike centreret(du skal anvende en anden doctype).

mvh
mads
Avatar billede viggosmor Nybegynder
10. februar 2007 - 10:32 #2
Det er nu kun 2 skrift typer, og har spurgt til hvor og hvordan man installerer skriftyper...

Ang, stilforvirring er det vel en smags sag..

Jeg kan ikke rigtigt bruge det svar til noget ang. doctype... så vil du præcisere det?
Avatar billede larsbb Nybegynder
13. februar 2007 - 09:30 #3
Når man som webdesigner, reklamerer for sig selv og sine ydelser, er det vigtigt at man selv har en, til formålet, "god" hjemmeside. Hvis man har en dårlig smag, hvad angår design eller ikke har styr på elementære programmeringsmæssige ting, så vil en del af kunderne falde fra.

Nu henvender du jo dig til folk, der blot vil have en hjemmeside til hobbybrug. Til det formål, er din side vel fin nok. Dog ville jeg måske, gå lidt væk fra alt det kreative du har gang i, med det gif-billede på midten af siden og de store skrifttyper. Det er fint nok, fordi det er nok det område (det kreative)du vil fokusere på, men det skal også frem i lyset så, vha. noget letlæseligt og let tilgængelig tekst.

Iøvrigt, held og lykke med Multimediedesigner-uddannelsen. Er selv i gang med den uddannelse, er færdig til sommer.
Avatar billede wanze Nybegynder
19. februar 2007 - 00:14 #4
Er ikke så glad for farverne, og computeren i logoet virker ret gammeldages - ligeledes gør de ni grønne firkanter.

Hvad angår det med skrifttypen, så kan du ikke direkte gøre det via HTML, da det vil kræve at alle brugerne har skrifttypen. Du kan dog anvende en JavaScript-teknik til det, nemlig SIFR: http://www.mikeindustries.com/sifr/. Prøv det, men tjek det lige på både en CRT og en TFT-skærm før du beholder det.
Avatar billede viggosmor Nybegynder
20. februar 2007 - 07:52 #5
Angående logo og firkanterne, har jeg prøvet at lave det retro.
Jeg vil prøve at se på det javascript, takker for det link....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
28. marts 2007 - 22:36 #6
Jeg har nu lavet siden helt om, så hvis det har hjulpet må i godt sige til.... eller fra he he....

Jeg vil også meget gerne give nogen point væk...
Avatar billede viggosmor Nybegynder
19. april 2007 - 04:28 #7
nååå jeg lukker her!