Avatar billede morten-bork Nybegynder
09. februar 2007 - 10:01 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

ftp-server

hej

jeg vil gerne lave min computer (XP Home) om til en FTP-server? ved at jeg skal bruge noge programmer men har ikke kunne finde nogle. har i nogle god programmer?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:06 #1
Avatar billede terrak Nybegynder
09. februar 2007 - 10:10 #2
Jeg bruger selv FileZilla FTP Server. Det er gratis og tillader bl.a. hastighedsregulering.

http://filezilla.sourceforge.net/
Avatar billede morten-bork Nybegynder
09. februar 2007 - 10:20 #3
kan ikke få den til at virke når jeg prøver at gå ind på min FTP-server så skriver den siden kunne ikke vises. hvad kan det være?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:24 #4
hvorfra prøver du at forbinde (internt /eksternt), og til hvilken ftp server ?
Avatar billede morten-bork Nybegynder
09. februar 2007 - 10:25 #5
bruger FileZilla server. prøver over internettet
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:27 #6
husk at der skal være åbnet for de rigtige porte og de evt skal være forwardet til maskinen.
Avatar billede morten-bork Nybegynder
09. februar 2007 - 10:28 #7
men jeg kan da kun connect til en server jeg kan da ikke lave en?
Avatar billede morten-bork Nybegynder
09. februar 2007 - 10:29 #8
prøver lige dit program
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:31 #9
de programmer vi har linket til er FTP servere, den bedste måde at tilgå dem er med en FTP client, en browser "kan" benyttes, men er absolut ikke det smarteste (men for mange nok det nemmeste)
Avatar billede morten-bork Nybegynder
09. februar 2007 - 10:34 #10
hvordan laver jeg min computer om til FTP-server?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:35 #11
ved at installere et af de programmer vi har linket til.
Avatar billede terrak Nybegynder
09. februar 2007 - 11:07 #12
For at tilgå din server lokalt (computere som er tilsluttet samme router/switch som dig) skal du kende din interne ip. Den finder du ved at gå ned i
start > kør > cmd > ipconfig
Du skal bruge det der står ud for IP-adresse. Hvis du skal ind på din ftp server fra din egen computer, kan du også bruge localhost eller 127.0.0.1
ftp://localhost
ftp://127.0.0.1
ftp://dinip

De kan kopiere disse links ind i din browser hvis den understøtter ftp og så skulle den gerne komme op og spørge om brugernavn og kode.

For at tilgå din ftp-server skal du bruge din eksterne ip, som du kan finde på http://www.myip.dk
Det kræver dog sandsynligvis at du åbner port 21 på din router. Kig i manualen til din router for at finde ud af hvordan du gør det.
Avatar billede morten-bork Nybegynder
08. december 2007 - 19:04 #13
lukker