Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 19:56 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Vurdering af stilrent & enkelt design

Ja så blev det min tur til at vise et design. Siden skal bruges til at sælge nogle systemer som jeg har lavet, de sælges via paypal for billige penge. Til det har jeg lavet et utrolig simpelt design som kun skal indeholde det mest nødvendige. Det jeg godt kunne tænke mig at vide er hvad jeg kan gøre bedre, eller hvilke små detaljer jeg kan tilføje for at gøre det federe?

Link: http://simplus.frac.dk/
(Det er ikke den endelige adresse, dog kun en midlertidig test-side.)
Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 20:51 #1
?
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2007 - 21:05 #2
indgang synes jeg er rigtig flot - eneste minus er måske bare at farverne brugt til kasserne og copyright-teksten er lige mørk nok og derfor svær at se, fx opdagede jeg først "sitename.dk" tredie gang jeg kiggede på siden.

Når jeg så klikker på kasserne får jeg en stor farvet kasse op med det næsten sædvanlige "Lorem Ipsum..." og den kasse dækker over det meste af dine menupunkter (eller hvad man skal kalde dem) og det ligner mest af alt en fejl for hvordan skal man så komme videre og klikke på et andet menupunkt.

så meget kort sagt - en god velkomst men så hører en harmonien også op.
Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 21:24 #3
Tak skal du have!

Jeg har taget det til eftertanke og der er rettet på det.

Hvad siger du nu?
Avatar billede keysersoze Guru
04. februar 2007 - 21:42 #4
Det var så måske lige i overkanten men nu er man i hvert fald ikke i tvivl om hvad der står. Jeg synes stadig at placeringen af de store farvede bokse virker fejlagtig - der er godt nok kommet en luk-knap så man ved hvad man kan gøre når der er kommet en frem, men den virker for mig stadig skævt placeret i forhold til det øvrige på siden.

... men kun at lytte efter mig vil nok være lige så fejlagtigt :)
Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 21:52 #5
Okay, how about now? :-)
Avatar billede trophymanager Nybegynder
04. februar 2007 - 21:55 #6
hep

en lille smule for mørkt med den grå  tekst som også skrevet..

derudover åbnet popupsne ikke centreret - min opløsning er 1400xsomething

tilsidst er det vildt belastende at luk vindue knappen er i bunden :P
Avatar billede simplus Nybegynder
04. februar 2007 - 22:13 #7
Hvad med nu?

og lige en ekstra kommentar til trophymanager: virker boxene fint i din opløsning nu?
Avatar billede hejmanden Nybegynder
05. februar 2007 - 18:44 #8
prøv at bliv ved med at trykke på den kanp der åbner den blå, de rykker dig på skærmen for hver gang.
Avatar billede simplus Nybegynder
05. februar 2007 - 18:49 #9
Ja det fandt jeg også ud af, men det sker kun i firefox underligt nok, men jeg retter det selvfølgelig :-)

Hvad synes du ellers om designet?
Avatar billede hejmanden Nybegynder
05. februar 2007 - 20:12 #10
Det ser meget fint ud, men kan ikke rigitg følge din måde i hvordan du har sat det op, jeg ville tro at det ville være nemmere at lave en div til al teksten i stedet for en td.
Avatar billede simplus Nybegynder
05. februar 2007 - 20:18 #11
Jep, det er jeg igang med at rette. Jeg har samtidigt flyttet krydset til at lukke boxene ned øverst til højre så bør det se lidt bedre ud.
Avatar billede simplus Nybegynder
07. februar 2007 - 20:37 #12
Vil gerne bede om nogle svar fra dem der mener de fortjener point :-)
- I kan evt. vedlægge en kommentar om hvordan designets tilstand er nu.

Tusinde tak skal i have alle sammen.
Avatar billede keysersoze Guru
07. februar 2007 - 22:23 #13
svar :)