Avatar billede pan Nybegynder
26. maj 2001 - 17:44 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Creative CDRW 4424X kan ikke RW\'e

Hej Eksperter...

jeg har en creative CDRW 4/4/24 der har kunnet formatere og anvende CD-RW\'er, ved brug af prassi v1.3
Dette er dog ikke muligt mere. Jeg har hentet updaten af prassi fra v1.3 --> v1.6 men flg fejl fortsætter:

1. ved formatering af ny CDRW bliver programmet ved med at fortsætte uden at CD-brænderen foretager sig noget.

2. ved brug af en allerede formateret CDRW (fra den gang den virkede) går det galt enten under kopiering til CDRW eller under afsluttningsprocessen \"Flushing Cache\".

Der er dog ingen problemmer ved normal brænding, dvs CD-R.
Jeg har prøvet at bruge både DirectCD 5 og InCD men med samme resultat eller mangel på samme.

Please HELP!!!

-[pan]-
Avatar billede mal Nybegynder
26. maj 2001 - 18:20 #1
Prøv at bruge CD-R Diagnostic til at finde fejlen

Det kan hentes her:

http://ftp.cdrom-prod.com/download.html
Avatar billede mal Nybegynder
26. maj 2001 - 18:23 #2
Et andet problem kan være at et af de to brændeprogrammer du bruger ændre din driver ... men hvis du har brugt dem begge for så er det nok ikke problemet ... men prøv at downloade en demo af f.eks. NERO ... for at se om det hjælper

Den kan hentes her:

http://www.ahead.de/en/download.htm
Avatar billede pan Nybegynder
26. maj 2001 - 18:46 #3
Det er kun til at checke om der er noget galt med CD\'erne... og det er der ikke.

:)
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 18:51 #4
Se efter om DMA er blevet slået fra/til i Systemegenskaber.
Avatar billede pan Nybegynder
26. maj 2001 - 18:52 #5
kan det have noget med formatering at gøre?
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 18:58 #6
Det kan havde indvirkning på mange ting, når man snakker brændere.
Det kan både blive værre og bedre. :)
Avatar billede pan Nybegynder
26. maj 2001 - 19:46 #7
DMA skal være slået fra for overhovedet at få lidt liv i drevet
Avatar billede makse Nybegynder
26. maj 2001 - 19:54 #8
Ja, DMA er en rigtig god ting. ;)
Er fejlen opstået pludseligt? Har du ændret på hardware eller software, før fejlen opstod.
Avatar billede pan Nybegynder
26. maj 2001 - 19:59 #9
jeg har haft re-installeret windows i forbindelse med overgang til ADSL
Avatar billede pan Nybegynder
27. maj 2001 - 20:08 #10
der er stadig ikke kommet nogen løsning...
jeg venter stadig forhåbningsfuld!!!
Avatar billede mal Nybegynder
08. juli 2001 - 21:00 #11
Den eneste måde du kan få andre til at gide se på dit problem er at afvise de svar du har fået ... så afvis mit svar så bliver dit flag grøn ...
Avatar billede makse Nybegynder
08. juli 2001 - 21:12 #12
Prøv at installere Aspi driverne.
De kan hentes på ftp://ftp.adaptec.com/software_pc/aspi/aspi32.exe

Hvis den siger No Qualified Adaptec Products have been Detected on this System skal du først installere den her.
ftp://ftp.cuhk.edu.hk/.1/chinese/cpatch/system/aspichk/aspi4571009/aspiinst.exe
Avatar billede pan Nybegynder
12. juli 2001 - 20:15 #13
tak for deltagelsen i besvarelse af mit problem - ingen af svarene kunne dog anvendes - jeg har i stedet købt en anden brænder - jeg donerer derfor pointene til henholdsvis mal og makse der har gjort ihærdige forsøg på at hjælpe mig med problemet.
Avatar billede makse Nybegynder
12. juli 2001 - 20:20 #14
Takker for point. :)