Avatar billede cpufan Juniormester
03. februar 2007 - 16:08 Der er 30 kommentarer

karma drop det dog

Hvis det er den nye indstilling på Eksperten:

At
"hvis man ikke har noget positivt at bidrage med i Karma, så lader man være med at give Karma"

Hvorfor så overhovedet have Karma?????????????
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2007 - 16:11 #1
Der menes sikkert at man ikke skal skrive noget a la:
Du er da den mest irriterende person jeg ikke kender. Få dig et liv!

Ovenstående kan ikke bruges til noget positivt...
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2007 - 16:30 #2
Man kan stadig godt skrive at man ikke bryder sig om personens opførsel - det skal blot gøres på en konstruktiv måde.

Kan oplyse at der ikke er noget der hedder karma i den nye version af Eksperten - i hvert fald ikke som vi kender det i dag. Måske bliver der noget i stil med en positiv/negativ vurdering.
Avatar billede nordicwolf Nybegynder
03. februar 2007 - 16:48 #3
Men vil det stadig anonymt
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2007 - 17:13 #4
Mener at have hørt at det kun bliver et gennemsnit af div. vurderinger man ser...
Avatar billede apo Praktikant
03. februar 2007 - 18:17 #5
Jeg tror der menes, at hvis man giver karma (positiv/negativ) uden at tilføje en fremadrettet kommentar (som i anonyme karmatildelinger uden kommentarer), så er der ingen pointe i at give karma overhovedet.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 18:19 #6
Hvor er din dårlige karma ?
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2007 - 19:00 #7
huset: Hvis du mener cpufan, så har han 5 gamle karma'er som af en eller anden årsag ikke bliver (et problem der kom med Eksperten V4), men som stadig tæller med. Derfor ligger hans gennemsnit på 85%.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 20:14 #8
Ahh I see :D

Tror vi er mange som glæder sig til en frisk start med Eksperten V5
Avatar billede fromsej Praktikant
03. februar 2007 - 20:28 #9
>> Måske bliver der noget i stil med en positiv/negativ vurdering. <<
Anonymt, eller med navn på, hvis det er anonymt har IDG ikke lært en s k i d !!!
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. februar 2007 - 20:29 #10
Og så vil det være helt fint, hvis alle de karmatildelinger, der er givet indtil nu, bliver nulstillet - så får vi en virkelig ny start :-) Det kunne jo blive Ekspertens nye motto: Eksperten - en frisk start!! :-)
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 20:58 #11
Norbert > Træerne vokser ikke ind i himmelen :D
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. februar 2007 - 21:01 #12
Man kan vel håbe :-)
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2007 - 21:23 #13
Gutter...

Det er, så vidt jeg er informeret, en helt ny eksperten der kommer til.
Hvis karma forsvinder, kan karmatildelinger ikke flyttes over - logik for burhøns ;)
Avatar billede norbert_ Nybegynder
03. februar 2007 - 21:27 #14
Jeg må vist lige have en sludder med min burhøne:-) - hvis ikke hun er lagt til den varme hane :-)
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2007 - 21:37 #15
john_stigers: Korrekt. Eksperten V5 er kodet om helt fra bunden da den eksisterende kode er helt ubrugelig (sorry Jacob ;))
Avatar billede johnstigers Seniormester
03. februar 2007 - 22:23 #16
Skal alle så tilmelde sig igen, og tjene point på ny måske?
Avatar billede apo Praktikant
03. februar 2007 - 22:34 #17
Det ville være en god ting med pointene, synes jeg. Så kunne man samtidig indføre et mere "værdifuldt" pointsystem, hvor pointene ikke bliver devaluerede som de er på det nuværende Eksperten. Hvad betyder 60 points (som er det anbefalede maksimale antal for et spørgsmål = svær) for en bruger med xxx.xxx points?

Eksempelvis kunne man sætte 1 point per godkendt svar i et spørgsmål, og brugeren kunne selv godkende hvem der skal have points, uden at et "lagt" svar ville være påkrævet (lige som pointsystemet på uniteit.dk)

Måske kunne man give brugere, med over et vist antal aktuelle E-points et forspring på xxx points, som plaster på såret for overgangen mellem det nuværende og et evt. nyt pointsystem.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 22:34 #18
Ja, og du skal være over 190cm høj for at blive oprettet igen :D
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2007 - 22:46 #19
john_stigers: Nej, ikke mig bekendt. Alle spørgsmål, brugere og point vil blive ført med over, og der er pt. ikke nogen ændringer mht. pointsystemet.

"brugeren kunne selv godkende hvem der skal have points, uden at et "lagt" svar ville være påkrævet"

Dette står rent faktisk allerede som et forslag til den nye version. Ved dog endnu ikke om det bliver sådan.
Avatar billede huset Praktikant
03. februar 2007 - 22:48 #20
Snowball > Er der smidt en tidshorizont fra Thomas ?
Avatar billede snowball Novice
03. februar 2007 - 22:59 #21
huset: Før jul var planen at CoAdmins fik lov til at BETA teste i starten af denne måned, men det er måske blevet rykket en smule.
Avatar billede apo Praktikant
03. februar 2007 - 23:10 #22
snowball > Er der planer om at gøre noget ved de mange brugere, som opretter spørgsmål uden at vende tilbage til dem igen?

Der er mange her på E, som har spildt en del tid på at hjælpe andre, uden at spørgsmålopretterne tilsyneladende har bekymret sig om at vende tilbage til spørgsmålet igen.
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2007 - 00:20 #23
apo: Jeg kender kun ganske få reelle detaljer, så det ved jeg ikke konkret, men en ting som at man max kan have x antal åbne spørgsmål ad gangen, står på førnævnte liste.
Avatar billede apo Praktikant
04. februar 2007 - 00:40 #24
Det lyder godt :o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. februar 2007 - 13:14 #25
Man kunne jo, som alle andre sites, sende en mail ud.
Her i kunne stå at er du ikke logget ind efter 14 dage, vil din bruger blive deaktiveret.

Dette vil fjerne de brugere der kun spørger og aldrig vender tilbage til egne spørgsmål.
Avatar billede snowball Novice
04. februar 2007 - 14:46 #26
Ah, deaktivering er måske lige hårdt nok at starte med, men en mail skal de helt sikkert have (og det står også på vores liste ;))
Avatar billede johnstigers Seniormester
06. februar 2007 - 23:03 #27
Måske det kunne gøres sådan at der skal klikkes på et link for at genaktivere ens konto, som er blevet sat på "standby"...

Der er jo mange der bruger en mail adresse der aldrig tjekkes for mail....
Avatar billede snowball Novice
07. februar 2007 - 08:32 #28
>Der er jo mange der bruger en mail adresse der aldrig tjekkes for mail

Så kommer det jo helt af sig selv, for første punkt i reglerne siger at man altid skal bruge en gyldig email, og hvis der ikke svares på henvendelser sendt til den email som er opgivet, så et det grundlag for deaktivering.

Det løser bare ikke problemet med antallet af åbne spørgsmål.
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. februar 2007 - 20:22 #29
"hvis der ikke svares på henvendelser sendt til den email som er opgivet, så et det grundlag for deaktivering."

Er der en form for kriterie herfor?

Vi er mange der deltager i spørgsmål hvor brugeren aldrig vender tilbage eller reagerer på div. påmindelseskommentarer...
Avatar billede snowball Novice
08. februar 2007 - 09:38 #30
Groft sagt er der jo forskel på om det er Admin/CoAdmin der henvender sig eller det "bare" er en alm. bruger. Ifølge reglerne, er brugerne jo forpligtet til at svare på vores henvendelser, men vi kun skriver, at det er god kutyme at reagere på henvendelser fra andre brugere.