Avatar billede kornelius Nybegynder
02. februar 2007 - 14:37 Der er 3 kommentarer

Hvem kan hjælpe med et upload script?

Hej eksperter,

Jeg har et problem, som jeg håber I kan hjælpe med:

Vi er tre gutter, som vil forsøge os med at lave et website, hvor vi alle tre rimeligt let og smertefrit kan uploade hovedsageligt tekst og billeder til et site.

Jeg kender dog desværre kun til at sætte et simpelt site på benene i Dreamweaver, men ikke til programmering mm. Så i den forstand er jeg ret grøn i forhold til eks. at oprette et script ell. lign., som vi alle tre kan bruge.

Jeg har et par krav hertil:

* Designet må ikke være "fastlåst" (forstået som, at jeg skal kunne designe layuotet som jeg vil, hvilket man vel eks. ikke kan med alle for-udviklede scripts, som man kan finde rundt omkring)

* Det skal som sagt være simpelt.

* Man skal kunne logge på, for at komme ind og uploade (noget admin funktion)

Er dette muligt at gøre med mine få kundskaber? :)
Håber I kan hjælpe.

På forhånd tak

Ps: websitet, som alt dette skal afprøves på, hedder: www.xcuseme.dk
Avatar billede trumf Nybegynder
02. februar 2007 - 14:50 #1
DU skal bruge noget der hedder CMS f.eks. DotNetNuke se mere på http://www.dotnetnuke.com/
Avatar billede kornelius Nybegynder
04. februar 2007 - 17:24 #2
hmm, okay - det vil jeg lige prøve mig lidt frem med. jeg har hentet DotNetNuke ned og forsøgte mig frem forleden dag.
men kræver setup som fra dotnetnuke ikke, at man ved en hel del mere om at sætte sådan noget op, end jeg lige umiddelbart gør?
jeg prøver at se om jeg kan få det til at virke og så vender jeg lige tilbage......
Avatar billede kornelius Nybegynder
06. februar 2007 - 22:06 #3
argh, jeg synes ikke lige det er til at overskue DotNetNuke.

jeg fandt tilfældigvis dette indlæg ved at søge "upload script" i eksperten's søgefelt:
http://www.eksperten.dk/spm/510009 ("Hvem kan hjælpe mig med at lave et upload script?")
nu ser det ud til, at det der webcafe.dk desværre er lukket ned. men er det ikke muligt, som i det indlæg, at guide mig igennem en rimelig nem måde at sætte et lignende script op?

På forhånd tak ...