Avatar billede madiedk Nybegynder
02. februar 2007 - 13:52 Der er 1 løsning

opsætning af SSI

Hej

jeg har læst en masse indlæg på eksperten om apache, ssi og php, men kan sku ikke få det til at virke efter mange timers forsøg så her er spørgsmål med alle detaljer

jeg skal til at lave en hjemmeside og har forstået at ssi er en af de bedste metoder til at lave menuen på.
jeg har en index.htm og en menu.php

index.htm er startsiden og i den har jeg lavet en include som man kan se i filen problemet er at jeg ikke kan se indholdet af menu.php når jeg åbner index.htm hvor er fejlen?

i min apacheservers httpd.conf har jeg ændret dette:

# Each directory to which Apache has access can be configured with respect
# to which services and features are allowed and/or disabled in that
# directory (and its subdirectories).
#
# First, we configure the "default" to be a very restrictive set of
# features.
#
<Directory "c:/webside">
    Options Indexes FollowSymLinks +Includes

</Directory>

og dette:

    # Filters allow you to process content before it is sent to the client.
    #
    # To parse .shtml files for server-side includes (SSI):
    # (You will also need to add "Includes" to the "Options" directive.)
    #
    AddType text/html .shtml
    AddOutputFilter INCLUDES .shtml

min index.php fil ser sådan ud:

<html>
<body>

<head>
<title>Galleri rafiol</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
</head>

<h1>Galleri</h1>

<hr />

<?php include("menu.php"); ?>
<ul>

<li><A HREF="viewgallery.php" title="se billeder">Se billederne</A></li>
<br />
<li><A HREF="preupload.php" title="upload billeder">Upload billeder</A></li>
<br />
<li><A HREF="deletepic.php" title="slet billeder">Slet billeder</A></li>
<br />
<li><A HREF="kontakt.php" title="kontakt">Kontakt_virker ikke</A></li>
<br />
<li><A HREF="mig.php" title="om mig">Om mig_virker ikke</A></li>

</ul>

<a href="mailto:madiedk@gmail.dk" style="position:absolute;bottom:50px;left:10px;" >Mail til Webmaster</a>

</body>
</html>

og min menu.php ser sådan ud:

<p class="midt">
<a href="side1.htm">Til side 1</a><br />
<a href="side2.htm">Til side 2</a><br />
<a href="side3.htm">Til side 3</a><br />
<a href="ny_kategori/index.htm">Til anden kategori</a><br />
<a href="http://www.server.dk/fremmed.htm">Til en andens side</a>
</p>

når jeg så åbner min index.htm side kan jeg ikke se menu.php indholdet
mit spørgsmål er hvor fejlen er? er det apacheopsætningen eller htmlkoden eller php koden
Avatar billede madiedk Nybegynder
02. februar 2007 - 14:37 #1
fandt ud af det selv