Avatar billede mrbonus Novice
02. februar 2007 - 08:27 Der er 1 løsning

Program får ikke focus, når den åbnes via en genvej

Har lige stødt på et meget mystiskt problem, Jeg har lavet et program i vb.Net, der er 2 forme, og den ene form (main formen) er skjult, imens en anden form er vist, når programmet starter op. Hvis jeg dobbeltklikker på .exe filen, så fungerer focus som det skal. Men hvis jeg laver en genvej til programmet, og dobbeltklikker på genvejen, så får programmet ikke focus?

Er der nogen der har nogen ide om hvorfor den opfører sig på denne måde, og evt. hvordan man kan omgå det?

Jeg har prøvet at sætte focus på formen, i dens "shown" eventhandler, men det har ikke nogen indflydelse.
Avatar billede mrbonus Novice
02. februar 2007 - 12:33 #1
Hmm, jeg fandt ud af hvorfor, ikke at jeg halt forstår det, men jeg fandt da ud af hvad jeg ikke måtte gøre.

Når man sætter "main formen" til

Me.WindowState = FormWindowState.Minimized

Så virker focus ikke hvis man åbner den fra en genvej, hehe, meget mystiskt.