Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
27. januar 2007 - 20:28 Der er 5 kommentarer

LogOn / LogOff scripts i server2003

Hej Med Jer..

Jeg har lige rodet med opsætningen for første gang med server 2003
Og puuhha jeg har mange spgs,mål...

Men starter lige med scripts..  jeg har lavet et logon og off scripts. Det virker på serveren men på min bærbar og stationær virker de ikke...  nogle der "lige" har en løsning :)

//Bjørn
Avatar billede mcgoat Nybegynder
27. januar 2007 - 20:34 #1
Noget du har sat op i Active directory? Og sat det på brugerniveau, eller?
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
27. januar 2007 - 20:44 #2
hmm jeg har fundet diverse guides på nettet.. Har sat det op i AD og kopieret disse 2 filer *.vbs filder ud på denne lange sti... så de ligger i server 2003 roden... Har prøvet at ændre diverse bruger rettigheder på diverse brugere men det hjælper ikke. har *.vbs filerne liggen her på den den bærbar og køre jeg dem her på virker de perfekt, men bare ikke automatisk når man logger af og på...
Avatar billede kano Nybegynder
28. januar 2007 - 11:30 #3
Hej BT - jeg bryder lige ind i din tråd :-)

Jeg har set problemet på Bjørns server igår og scenariet udspiller sig nogenlunde sådan:

Default GPO på domænet benyttes til at køre Logon/Logoff scripts. Der er taget højde for enabling af langsomme forbindelser og kørsel af scripts under "Administrative Templates" (Søgninger her på siden har henvist til megen nyttig hjælp omhandlende emnet, men det har ikke bragt os tættere på målet i dette tilfælde).

Som sagt køres begge scripts på serveren, men her kommer det underlige! Hvis vi kører logon scriptet manuelt og mapper nogle drev på en workstation, bliver logoff scriptet kørt og mapningen forsvinder som den skal. Det vil nu sige at logoff scripts kører, men at logon scripts ikke kører. Beskeden efter logon med at "Netværksforbindelser oprettes..." bliver ihvertfald ikke vist og drevene bliver ikke mapped.

På forhånd tak,
Mvh Kasper
Avatar billede kano Nybegynder
28. januar 2007 - 11:57 #4
Hej alle,
kan det være et spørgsmål omkring DNS? Alle informationer er idag statisk angivet på samtlige workstations - Primær DNS er derfor indtastet som serverens egen IP (Gateway er forøvrigt sat til en Internet router, som også er tilgængelig i netværket...).

Mvh Kasper
Avatar billede bjornthomsen Nybegynder
01. februar 2007 - 11:37 #5
Hej..

Også denne tråd bedes lukket  :)