Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 13:02 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Slettet filer i registreringsdatabasen

Jeg er ved en fejl (forkerte anvisninger)kommet til at slette nogle filer i registreringsdatabasen:( Jeg har været inde i systemgendannelsen og gået nogle timer tilbage - vil det kunne rette op på fejlen??
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2007 - 13:05 #1
Ja, det burde hjælpe at gendanne til et tidspunkt fra før du slettede filerne.
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 13:42 #2
Burde??
Avatar billede johnstigers Seniormester
27. januar 2007 - 14:43 #3
Det kan ikke siges 100% om det vil virke men det er et forsøg værd ikk?

Ellers så har du vel taget backup af reg. basen inden du pillede?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 15:15 #4
Om registreringsdatabasen er okay igen efter jeg har brugt systemgendannelsen, ved jeg ikke - Findes der ikke et program man kan køre for at se om alt er som det skal være?
Og desvære nej, jeg troede, jeg var under kyndig vejledning! Jeg skulle slette bullguard 7.0 for at installere 6.1, fordi jeg fik at vide, at jeg ikke skulle køre 2 spyware programmer på engang (7.0 er med indbygget spyware og jeg vil hellere køre med spyware doctor). Det korte af det lange er, at Bullguard sender mig en "opskrift" på hvordan jeg skal fjerne programmet. Jeg når til punkt 5. og bullguard skriver følgende:

5. Klik på Start > Kør, skriv "regedit" og klik på "OK".
6. I registreringseditoren tryk på CTRL + B, for at bringe søgefunktionen frem.
7. Søg på bullg og slet alle fundne nøgler.

Det lyder jo simpelt og lige til, meeen.. og her skal lige siges, at jeg ikke har nogen erfaring overhoved.. så når de skriver at jeg skal slette ALLE nøgler, så går jeg udfra ad de mener alle de filer der dukker op i højre side, efter at have søgt på bullg!??

Surt surt surt!

Tja, det gjorte jeg så..
27. januar 2007 - 15:21 #5
RegCleaner -> http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punket [Problemer]...)
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 16:02 #6
Jeg vil prøve at se på nogle af de programmer der bliver nævnt!

Fik ikke skrevet at jeg havde flere fejlmeldinger.

Da jeg skulle åbne en side i IE7:
Systemet har næsten ikke mere virtuel hukommelse.Windows øger størrelsen på sidefilen til den virtuelle hukommelse. Under denne proces kan anmodninger om hukommelse til visse programmer blive afvist.

Jeg fik også følgende besked da jeg prøvede at åbne nogle programmer:
Kvoten er for lav til at behandle denne kommando.

Spyware doctor frøs på et tidspunkt - kan ikke huske nøjagtig hvad fejlmeldelsen var, men den kreerede en email der skulle sende afsted?

Som sagt er jeg ikke nogen ørn, men jeg prøver at holde næsen over vandet..
27. januar 2007 - 20:38 #7
Evt. også dette:

Prøv denne kommando for at rette fejlen:

Indsæt din WindowsXP Cd i drevet
Luk det vindue som popper op.

Gå i start - kør - skriv: sfc /scannow
Tast enter
Windows Cd skal ligge i drevet under denne kommando.
Du vil ikke få en tilbagemelding om noget er rettet.
Det mellemrum mellem sfc / skal være der.
27. januar 2007 - 20:39 #8
... _Kunne_ jo også være risikoen/chancen/muligheden for Virus eller anden form for Uønskede elementer på dit system ?
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 21:27 #9
Tak for dit svar!

1. Min bærbare er under 6mdr. gamel. og da jeg købte den fulgte der ingen XP-skiver med, det var integreret i maskine. Synes det er sk... trælst.

2.Efter jeg har downloadet CCleaner og kørt den, synes der ikke at være noget i vejen med maskinen mere(7-9-13;)

Måske kunne du hjælpe mig med en sidste ting: Jeg kører med bullguard 6.1, har købt spyware doctor og har så også lige fået CCleaner. Er der andre produkter du kan anbefale hvis jeg vil sikre min maskine? Jeg havde selv tænkt på at downloade IE spyad. Jeg synes bare jeg har hørt, at man skal passe på med at køre flere af de "samme" programmer, da de ellers vil skade "hinanden"??

Jeg synes ikke at kunne give dig(DR1) points, der bliver ikke angivet et sted jeg kan gøre det!?

Om ikke andet så tak for hjælpen:)
Avatar billede vejmand Juniormester
27. januar 2007 - 21:57 #10
http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm

Du kan først give dr1 point når han har lagt et "Svar" og ikke en "Kommentar".
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 22:32 #11
Aha - tak;)

Har været inde og kigge på sikkerhedspakken tidligere..

Kan det passe at når jeg har nogle af de ovenfor nævnte programmer, at jeg skal have HELE sikkerhedspakken?

En anden ting er, at jeg ikke har noget imod at betale for NOGLE andre(og måske lidt "bedre") programmer end dem der er i sikkerhedspakken. Jeg har bare ingen erfaring og kunne godt bruge et foreslag til en sikkerheds der er tilpasset udfra de programmer jeg har i forvejen og der er nævnt i spywarefri.dks gratis sikkerhedspakke (eller købeprodukter) - Har desværre haft nogle dårlige erfaringer! - og min viden indenfor området er meget begrænset:/
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 22:39 #12
Ups - det gik lidt hurtigt:
og de programmer der er nævnt i spywarefri.dks gratis sikkerhedspakke (eller købeprodukter)
27. januar 2007 - 22:45 #13
Ping...

(Det var et [svar]...)
27. januar 2007 - 22:46 #14
Yderliger tips:
Du bør rense temp med denne fil, det tager kun få sek. Hent den lille batfil, dobbeltklik på filen, og der går et split sek. Så er temp renset.
www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
27. januar 2007 - 22:46 #15
*S*
Avatar billede bonaparte Nybegynder
27. januar 2007 - 22:57 #16
Var det kasseapparatet der klingede;) :D

Har lige kørt din cleantemp - vil det være en god ide at køre den engang imellem?

Kunne du ikke være sød at svar på mit sidste spørgsmål (kl.: 22:32)
Pleas:)
29. januar 2007 - 10:45 #17
... jeg har ikke nogle specielle preferenser mht http://www.spywarefri.dk/manualer/sikkerhedspakke.htm