Avatar billede evilhandyman Nybegynder
25. januar 2007 - 19:49 Der er 1 kommentar

NAT - strict, xboxlive

Hej.

Jeg har et problem med min router og min xbox360. Jeg kan ikke hoste spil online på boxen. Sagen er at xbox360eren siger at min NAT er STRICT. Og så er problemet, hvad skal jeg ændre i min router for at min NAT kommer til at stå som OPEN?

Min router er en Zonet ZSR1114WE

(I må gerne være ret så pædagogiske i jeres svar, da jeg ikke er vildt rutineret i router opsætning).

VH. Steffen.
Avatar billede mcgoat Nybegynder
25. januar 2007 - 20:15 #1
Lidt om NAT og X-Box360
http://www.xbox.com/en-US/support/connecttolive/xbox360/connectionmethods/troubleshootliveconnection-testnat.htm

Hvad de egentlig bare skriver er:  If you're using a router or gateway with a moderate or strict NAT, replace it with an Xbox Live Compatible device.

Lidt om port settings fra Microsoft, som man nok kan forwared i routeren hen til X-boxen:
http://support.microsoft.com/kb/908874

Hvis du ikke får det fixet i aften, så kigger jeg gerne videre på det i morgen