Avatar billede lbaad Nybegynder
24. januar 2007 - 22:31 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mister forbindelsen til databasen

Hej

Jeg har en oracle database, som står hos KMD. Vi forbinder så via en fast VPN tunnel til KMD.

Mit problem består i, at når jeg har været connected til databasen, og ikke lavet noget i ca. 1 time, så bliver jeg smidt af.... Den fejl, som oftest kommer er: ORA-03113: end of communication channel

Jeg har sat en profil op, så jeg skulle have unlimited connect time mm, så jeg forstår ikke, hvorfor jeg bliver smidt af..

Håber i kan hjælpe.

Mvh
Lars
Avatar billede compilos Nybegynder
24. januar 2007 - 22:56 #1
Er det ikke databasen der gir´ dig timeout!. (det er måske det du skriver)
Avatar billede lbaad Nybegynder
25. januar 2007 - 06:10 #2
ja, det er det vel.

Ved ikke lige hvor jeg skal starte med at fejlsøge
Avatar billede bimbambusse Nybegynder
25. januar 2007 - 09:14 #3
Har tidligere oplevet noget tilsvarende, dengang var det netværks betinget - altså em timeout i noget firewall/VPN/netværks tjuhej. Som du kan se er det ikke lige min stærke side, men prøv at undersøg om det er netværksbetinget - hvis du ikke allerede har gjort det.
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2007 - 09:25 #4
Det er vel ikke netværksforbindelsen. Du får jo et svar fra databasen.
Så lyder det jo rimeligt at det skulle være noget med din connect time. Hvad står
sqlnet.expire_time til på serveren? Den skulle gerne være med til at holde forbindelsen i live. http://download-uk.oracle.com/docs/cd/B19306_01/network.102/b14213/sqlnet.htm#sthref479
Avatar billede lbaad Nybegynder
25. januar 2007 - 12:16 #5
Nu har jeg så sat den parameter sqlnet.expire_time = 0, men desværre har det intet givet. Jeg lavede en select sysdate from dual; kl 10:48 og så har jeg lige prøvet igen, men nu kommer fejlen: ORA-12152: TNS:unable to send break message

Jeg har nu oprettet en sag hos vores internetudbyder, da det måske er vores FWA, som gør knuder.

/Lars
Avatar billede Slettet bruger
25. januar 2007 - 12:46 #6
du skal ikke sætte den til 0. Du skal sætte den til 5. Så vil den udveksle hvert 5. minut og holde sessionen i live
Avatar billede lbaad Nybegynder
25. januar 2007 - 13:10 #7
OK - tak :-)

Det har jeg så gjort nu. Så venter jeg lige endnu en times tid med at "røre" sessionen.
Avatar billede lbaad Nybegynder
07. februar 2007 - 14:40 #8
Hej Joern_h

Din løsning har gjort det betydelig bedre. Der kommer stadig nogle enkelte udfald.

Smid et svar, og du får points...

Mvh
Lars
Avatar billede Slettet bruger
07. februar 2007 - 20:03 #9
Hej lbaad

Glad for at høre at det hjælper. Ærgerligt at det ikke løser problemet. Måske har du simpelthen fået en bedre forbindelse?

Men jeg er nu glad for pointene alligevel.

mvh
Jørn