Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2007 - 23:54 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

401.1 unathourized logon

jeg kan ikke se min web server i firefox og dermed fra resten af internettet. hvordan får jeg sat mine controls rigtigt så den kan ses i firefox og fra andre steder.

NB: jeg kan godt se den fra iexplorer.
Jeg har enabled anonymous acces og windows integrated authentication.
Avatar billede nidyahou Praktikant
18. januar 2007 - 23:55 #1
det er med localhost adress at jeg kan se fra iexplorer. jeg kan ikke se den på ip adressen.
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. januar 2007 - 03:31 #2
http://www.darkskies.dk/rettigheder.html

her kan du se hvordan rettigheder sættes på en enkelt fil

glemte jeg dig i dit gamle spørgsmål?
Avatar billede ksoren Nybegynder
19. januar 2007 - 04:04 #3
Sidder du og leger med IIS på xp home?
Så skal du starte i fejlsikret tilstand, for at få adgang til sikkerhedsfanen

hvis cacls er med i xp home, kan du bruge det værktøj til at sætte rettigheder fra kommandoprompten. Ellers kan det hentes hos microsoft
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2007 - 12:35 #4
Heh nu har jeg et større problem, nu kan jeg hverken se det fra iexplorer eller fra firefox.

Mine indstillinger stod allerede til at alle havde adgang men jeg tilføjede alligevel alle rettigheder til IUSR_mig

Ja jeg sidder med iis på xp home :)
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2007 - 12:40 #5
det er den samme fejl jeg får iøvrigt:

HTTP 401.1 - Unauthorized: Logon Failed
Avatar billede nidyahou Praktikant
19. januar 2007 - 17:10 #6
dette står i event view:

The server was unable to logon the Windows NT account 'mig\IUSR_mig' due to the following error: Logonfejl: Ukendt brugernavn eller forkert adgangskode.  The data is the error code.
For additional information specific to this message please visit the Microsoft Online Support site located at: http://www.microsoft.com/contentredirect.asp.

Yderligere oplysninger finder du under Hjælp og support på http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp.
Avatar billede nidyahou Praktikant
26. januar 2007 - 19:10 #7
lukkr