Avatar billede aidan Nybegynder
18. januar 2007 - 18:06 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Kun et døgns medlemskab giver dårlig karma

Efter kun et døgns medlemskab af Eksperten, er der allerede en der har været ude med deres anonym kritik af et velment kommentar fra mig i http://www.eksperten.dk/spm/756350, hvor jeg havde kopieret en hjælp side fra Excel ind som kommentar. Ingen underskrift, bare 0 i karma da personen synes ikke at det var godt nok at henvise til Excel hjælp.
Der henvises tit til svar afgivet til andre spørgsmål, og af og til henvises der til andre websites. Er det meget anderledes?
Jeg har læst en hel del om karma systemet siden, og kan se at der er mange af de meget erfarne brugere som er heller ikke begejstret for hvordan systemet misbruges.
Som nye bruger synes jeg, at det havde været mere på plads, at lægge en kommentar ind under spørgsmålet, hvis man ikke synes om min fremgangsmåde. Så havde jeg respekteret synspunktet betydelig mere.

Men.... Nu skal vi se det fra den lyse side. Nu kan det kun gå fremad. Jeg har fået noget godt vejledning fra folk som har været venlig og rar, og jeg har forsøgte at hjælpe hvor jeg kan. Ideen bagved forum er glimrende - hjælp til selvhjælp.

Mit forslag: Det skulle kun være muligt at give positivt karma, som skulle tales sammen lige som point systemet. Og så må det ikke være anonymt! Folk som kommer med kritik, positiv som negativ, skal kunne stå ved det!
18. januar 2007 - 18:30 #1
Jeg tror vi er mange, der vil give dig fuldstændig ret.
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2007 - 18:45 #2
mon ikke der er tiltag om at ændre karmasystemet i den "nye Eksperten.dk" som er på vej.
Avatar billede aidan Nybegynder
18. januar 2007 - 19:01 #3
Det må man da håbe. Bare anonymiteten bliver fjernet, så er det et godt skridt på vej.
Avatar billede fromsej Praktikant
18. januar 2007 - 20:09 #4
Hcma >> Seneste rygte, den nye Eksperten kommer i dette årtusind (måske).*GMH*

Aidan >> Velkommen ombord, du skal, som vi andre efterhånden har lært, bare abstrahere fra anonyme dårlige karmaer, det er og bliver nogle narrehatte der ikke har mandsmod til at stå ved deres ubehjælpsomme udgydelser, det kan man ikke respektere eller tage seriøst, så lad dig ikke skræmme væk af de få tosser, men glæd dig i stedet over den seriøse hjælp du både kan give og modtage herinde.
Avatar billede aidan Nybegynder
18. januar 2007 - 20:54 #5
Tak fromsej.

Det er alletiders koncept. Man kan lære næsten lige så meget ved at hjælpe andre med deres problemer, som man kan ved at stille spørgsmål selv. Så meget har jeg allerede fundet ude af! Og så er det sjovt at give en succes videre(jeg er 100% selvlært).
Avatar billede hcma Novice
18. januar 2007 - 22:30 #6
fromsej >>  håbet er stadig lysegrønt  (og græsplænen trænger til at blive slået) ;o)
aidan >>  man siger også at læreren lærer mere end eleven, da man er nødt til at sætte sig ind i emnet før man kan lære fra sig  -  så helt enig  og gør som mange af os andre: ignorer usignerede og ubegrundede karma's
Avatar billede aidan Nybegynder
18. januar 2007 - 23:44 #7
Rigtig mange tak til jer alle for de opmuntrende kommentarer - også tak til dem der har rettet op på min karma!

Jeg håber at dem der administrerer disse sider vil tage de forslag og kommentarer om karma til følge, når de udgiver den "nye Eksperten.dk" (eller skulle man skrive den "nye Eksperten.3k ?!) både fra dette spørgsmål, og alle de andre der er skrivet om karma

Jeg vil lukke denne tråd nu, da jeg ha fået lidt afløb for min skuffelse og harme. Jeg har altid påstået, at det er lige meget hvor man tager hen, så er promilledel af idioter lige stor - de må bare aldrig få lov til at præge stedet så meget, at det gør livet surt for alle os andre, som gerne vil nyde livet, og have det lidt sjovt en gang imellem!