Avatar billede mulemule Nybegynder
17. januar 2007 - 09:46 Der er 4 kommentarer

hjemmside hosting på ejen IIS.

Da jeg i disse dage har et problem med mit web-hotel, vil jeg gerne hoste min hjemmeside på min egen IIS.

Hvis hjemmesiden hedder www.domainname.com ,

Skal jeg så ikke bare vælge "New web site", og så pege den ned i en mappe på c, og sætte host header til www.domainname.com.

Er der andet man skal gøre ?

(jeg har ikke email med).

Hvis man skifter ip nummer for www.domainname.com på gratisdns, hvor lang tid går der så før det træder i kraft ?
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. januar 2007 - 09:50 #1
"...hvor lang tid går der så før..."  regn med ca. en halv dag. Det kan sagtens ske hurtigere, hvis domænet ikke bruges, og IP-nummeret derfor ikke caches på udbyderens DNS -servere. Du kan afteste det med det samme ved at indsætte IP og domænenavn i din hosts-fil på klienten.
Avatar billede mulemule Nybegynder
17. januar 2007 - 09:56 #2
Tak, må jeg vendte lidt og holder øje.

Men måske skal jeg holde op med at side og refreshe hvert 10 sek :).

Mvh
Avatar billede mulemule Nybegynder
19. januar 2007 - 14:47 #3
Det kom til at virke, men først efter 20 timer, på de computeren som havde det i cashe i DNS.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
19. januar 2007 - 15:06 #4
*g* Det er da også "ca. en halv dag"  ... nej, ok, men gratisdns har en default TTL (time to live) på en halv dag, som kan, eller ikke kan, respekteres af diverse udbydere.