Avatar billede jasz Nybegynder
17. januar 2007 - 09:31 Der er 3 kommentarer

Tilslutning af netværksdrev

Hej alle

Jeg har et lidt tricky problem her...

Vi har et windows 2003 AD miljø med XP workstations og en AS400 installation.

På vores AS400 kører en applikation som kalder et Viewer program lokalt på PC´en, dette program skal bruge adgang til et share på AS400 serveren.

Problemet ligger at hver gang maskinen genstartes skal der på ny tastes password ind for at få adgang til drevet.

Det sjove ligger i at det kun er de ny installerede maskiner der har dette problem, de gamle maskiner kører bare derudaf.

Både den nye og den gamle installation er WinXP, forskellen ligger i at det er 2 forskellige "Images"...

Er dette til at forstå... eller har jeg fået rodet det for meget sammen.

"Den korte version" - Netværkstilslutning til AS400 share huske ikke password efter genstart.

MvH

Jesper
Avatar billede kabbak Professor
17. januar 2007 - 09:39 #1
Lav en batfil og brug net use

net use H: \\AS400\C-DREV /persistent:no /user:Bruger password
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. januar 2007 - 09:40 #2
Jeg tror ikke jeg er helt med, og besvarer sikkert dit spørgsmål med et dumt spørgsmål :) Men du har tilsluttet netværksdrevet i Windows Stifinder og gemt indstillingerne?
Avatar billede steen_hansen Forsker
17. januar 2007 - 09:47 #3
Det tror jeg kabbak har mere styr på, kigger med :)