Avatar billede hmann Nybegynder
17. januar 2007 - 09:19 Der er 1 løsning

apache, tomcat og mobiltelefon

Hej,

jeg sidder lige og tester lidt. Har installeret en apache webserver på en offentlig tilgængelig server med fast IP. Det virker fint. Jeg kan tage min mobiltelefon og se websiden ved at indtaste IP-adressen.

Nu har jeg så installeret tomcat også, så jeg kan afvikle JSP.
Jeg har også installeret en connector (JK) sådan at jeg kan se JSP-sider "igennem" apache serveren.. altså på port 80 og ikke på port 8080 som tomcat ellers kører på. Det virker helt fint når jeg sidder på netværket.

Men tager jeg nu min mobiltelefon og peger den hen på en JSP side siger den at siden ikke er fundet! Hvad er forskellen fra at sidde på netværket og at tilgå den fra min mobiltelefon??

Er det telefonens browser der ikke understøtter noget specielt? Er det telefonen der ikke kan se andet end webservere igennem connectoren (altså at den ikke kan finde ud af det med port 80 kontra 8080)..

er lidt forvirret..
Avatar billede hmann Nybegynder
22. januar 2007 - 12:12 #1
lukker..