Avatar billede webnoob Nybegynder
12. januar 2007 - 20:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

HTTP 403 (forbudt)

Der er opstået et problem som jeg ikke lige kan løse.

Jeg har et lille netværk med en Domain Controller, Router og en web server. Alle køre på win2K3.

Jeg hoster min egen og et par venners hjemmesider og nu har jeg et problem med min egen. Når jeg prøver og tilgå siden får jeg denne her fejl

"Du har ikke rettigheder til at se denne side
Du har muligvis ikke tilladelse til at se denne mappe eller side med den angivne legitimationbeskrivelse.
"

For at jeg kan se min egen, og vennernes siden, har jeg været nød til at lave nogle forwards i min DNS på Domain Controlleren og det har også virket fint lige ind til jeg har lavet et n forward til en af vennernes site.

Min adresse er www.hilsoe.dk jeg kan godt se mit test site som jeg også har lavet en forward til.

hvad kan problemet være? Jeg har kigget alle forwards igennem og jeg synes det ser fint ud, jeg har kigget på om der bliver forwardet til den rigtige IP adresse både ekstren IP og intern IP, det er også iorden.

Hvad kan det være???
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
12. januar 2007 - 20:42 #1
det kunne meget vel være at du har rettet i rettighederne til filerne så IUSR ikke har rettighed til at læse filerne

Det kan enten rettes ved at du retter rettighederne på filerne, eller ved at du retter i IIS så bruger en anden bruger som anonym.. dette gøres under directory security
Avatar billede webnoob Nybegynder
12. januar 2007 - 20:47 #2
jeg har ikke været inde og ændre på rettigheder hverken direkte i mappen eller via IIS, det er også derfor jeg undre mig meget over hvad der er galt.
Avatar billede webnoob Nybegynder
12. januar 2007 - 21:36 #3
Jeg skal ikke kunne sige hvad der har årsag til fejlen, men jeg har lavet mine backfiler ind på sitet og nu virker det.