Avatar billede c-sharp Nybegynder
12. januar 2007 - 14:59 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til "direkte" login med Forms Authentication mm.

Mit problem er at jeg har et administrationsmodul (bruger Forms Authentication) i administrationsmodulet er det muligt at oprette og vedligholde bruger til selve sitet som også kræver login.

Nu vil jeg gerne have en knap ud for hver bruger i administratonsmodulet hvor man kan logge ind som den bruger. det er vigtigt at man ikke bliver logget ud af administrationsmodulet i den process.

Jeg vil umildbart gøre følgende <a href="www.side.aspx?brugernavn=hej&password=12324" target="_blank">Login som bruger</a>

Men er der en anden smart måde i forbindelse med Forms Authentication hvor med man kan gøre det (det er ikke så heldigt at have det hele i plaintekst)?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
12. januar 2007 - 19:09 #1
Hvad med brug af en enkelt session?
:-) karsten_larsen
Avatar billede c-sharp Nybegynder
12. januar 2007 - 19:43 #2
Hvad skal jeg bruge en session til?
Avatar billede rasserw Nybegynder
13. januar 2007 - 00:22 #3
Du kan bruge en session, hvori du gemmer din indeværende admin-aut-ticket og så logger du på bruger-konto, ved at åbne et nyt vindue etc. Som du allerede har lavet det.

Så gør du det som skal gøres i brugerlogin, og bagved ligger dit admin-vindue åbent, men pricipielt er du logget af dette (cookien er jo lige overskrevet), så du skal lave noget logik i din almindelige log-af side, hvor man normalt kvæler login'et. I denne fil ser du om dit session-objekt indeholder noget (som kun kan sættesi Admin-siden) hvorefter du laver en nyt authenticated cookie som man normalt ville gøre det. (på gammeldags manér) Og lægger det tilbage i din cookiescollection.

Så lukker du dit brugervindue, som står i "logget-af"-tilstand og dit Admin-vindue kommer til syne igen, med en frisk auth-cookie.

Det er et måde at gøre det på, men det kræver Admin-disciplin og det vil _ikke_ virke hvis man har behov for at benytte Admin-funktioner samtidig med, at man har logget ind som en anden (dvs. overskrevet sin cookie)

Venligst

Arne Johansen
www.frameworker.net