Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:26 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

oracle installation - Nemme 250

Hjælp mig med at sætte environment op til en oracle installation. Jeg kører linux(mandrake 8.0) og har hentet oracle8.1.7 ned. Når jeg kører installationen(efter at have kæmpet mig igennem Preinstallationen(dok. der følger med), så kommer der denne fejl:

Initializing Java Virtual Machine from ../stage/Components/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expanded/linux/bin/jre. Please wait...
SIGSEGV received at bfffeda0 in /home/oracle/Disk1/stage/Components/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expanded/linux/lib/linux/native_threads/libjava.so. Processing terminated
Thu May 24 11:26:16 2001

Jeg har læst lidt om det der signal(SIGSERV), men jeg har ikke rigtig fået noget ud af det...

Det skal siges at der er nogen af tingene i preinstallationen som jeg ikke har foretaget mig, da jeg ikke ved hvordan man gør.

Men 250p som sagt...
Avatar billede kapla Nybegynder
24. maj 2001 - 18:27 #1
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:28 #2
der kommer iøvrigt(udover fejlen) en masse information om mit system, men det ser sådan set ok ud
Avatar billede kapla Nybegynder
24. maj 2001 - 18:29 #4
Avatar billede kapla Nybegynder
24. maj 2001 - 18:29 #5
Avatar billede kapla Nybegynder
24. maj 2001 - 18:30 #6
Hi,

I\'m trying to install Oracle 8.1.7 on SuSE 7.1.
The runInstaller script yielded the following error message. Can someone please tell me what the problem might be? Thanks.

Yee

#./runInstaller
# Initializing Java Virtual Machine from ../stage/Components/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expanded/linux/bin/jre. Please wait...
SIGSEGV received at bfffdb80 in /cdrom/stage/Components/oracle.swd.jre/1.1.8/1/DataFiles/Expanded/linux/lib/linux/native_threads/libjava.so. Processing terminated

Here is the fix if anyone having the same problem. Run \"unset LANG\" before executing \"runInstaller\". That\'s all.

The IBM JRE 1.1.8 bundled with 8.1.7 has broken locale (local language) support. If you have any problems with the Oracle Java tools try unset LANG (this un-sets the language environment variable) before calling any of them. They will now come up in the default language (English) instead of your local language. It also helps if your own language is English anyway.

Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:31 #7
ehh, du bliver nødt til at hjælpe mig lidt her... det blev jeg nemlig ikke særlig meget klogere af...
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:32 #8
ok
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:32 #9
jeg prøver lige
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:38 #10
hmm, det med unset lang virker i hvert fald ikke... :-( Jeg prøver lige at læse de andre..
Avatar billede kapla Nybegynder
24. maj 2001 - 18:40 #11
http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,1150,0x475d7e990647d4118fee0090279cd0f9,00.html

http://forums.itrc.hp.com/cm/QuestionAnswer/1,1150,0x36b614a24fd1d4118fef0090279cd0f9!1,00.html
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 18:52 #12
no, no, no, det virker ikke... de ting du iøvrigt finder er til andre unix\'er...
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 19:09 #13
Avatar billede Lasse Novice
24. maj 2001 - 19:10 #14
hmmm... den siger at man ikke kan oracle ikke supporterer Mandrake.... ØV
Avatar billede pnielsen Nybegynder
25. maj 2001 - 22:32 #15
Mandrake 7.1 med Kernel 2.2.16-9mdk & Glibc 2.1.3-15mdk skulle altså virke !

Grunden til at Oracle ikke vil supportere Mandrake er, at de ikke har kunnet få en aftale
med udviklerne i stand. Dvs. at hvis Oracle havde mødt fejl der betød ændringer til linux, ville de ikke kunne løses.
Derfor ingen certificering.... men det burde altså kunne lykkedes!!!!
Hvilken windows manager bruger du ?

Installeren er jo en Java applet, som kræver at den startes fra en X-terminal!

Avatar billede Lasse Novice
28. maj 2001 - 18:53 #16
jeg har både brugt GNOME og KDE... Jeg bruger iøvrigt mandrake 8.0, men det har sikkert ingen betydning.

Je ghar nu skiftet til Red Hat 7.1, så må vi se hvad der sker ved det. Jeg vender tilbage med et resultat.
Avatar billede Lasse Novice
28. maj 2001 - 19:03 #17
hvordan finder jeg ud af hvilken kernel og glibc jeg har?
Avatar billede Lasse Novice
28. maj 2001 - 20:38 #18
det virker heller ikke her i Red Hat... der kommer dog en anden fejl... den står bare og venter.... ligesom

please wait...
Avatar billede pnielsen Nybegynder
12. juni 2001 - 22:46 #19
fik du løst det her problem gooky ?

Jeg har været i UK det sidste tid, så jeg har ikke rigtigt kunne følge med.....

Skriv lige hvis der er mere!
Avatar billede Lasse Novice
12. juni 2001 - 23:13 #20
jeg har installeret redhat 6.2 - det virkede.. men tak anyway