Avatar billede ogodt Nybegynder
11. januar 2007 - 12:05 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Kriterie for at fjerne poster ud fra 2 felter

Hej,

Jeg er ved at lave en forspørgsel i MS query med et udtræk fra Navision Attain, jeg har fundet alle tabeller og felter jeg skal have med men har et problem, her er hvad jeg foreløbigt har:

SELECT
Vare.Nummer,
Vare.Beskrivelse,
Vare."Kunde Navn",
Vare.Kassenr_,
Vare.Spærret,
Vare."Første Ref_",
Vare."Antal Farver",
Debitor.Backup

FROM Debitor Debitor,
Vare Vare,
Varepost Varepost

WHERE
Varepost.Varenr_ = Vare.Nummer AND
Vare.Kundenr_ = Debitor.Nummer AND
((Varepost.Bogføringsdato<{d '2004-01-05'}) AND (Varepost.Posttype='Salg'))

GROUP BY
Vare.Nummer,
Vare.Beskrivelse,
Vare."Kunde Navn",
Vare.Kassenr_,
Vare.Spærret,
Vare."Første Ref_",
Vare."Antal Farver",
Debitor.Backup,
Vare."Rettet den"

Det som jeg skal have fundet frem til er: Vare.Nummer som der ikke har været salg på siden 01.01.2004 men hvis jeg siger at Varepost.Bogføringsdato skal være <01.01.2004 viser den jo blot disse som der har været salg på i 2003 og derfor kan de jo godt være solgt i 2004 og frem, jeg skal have fundet de "døde" varer.

Er der nogen som har et godt bud på det.

Vh,
Ole
Avatar billede ogodt Nybegynder
22. januar 2007 - 12:36 #1
Jeg har løst det, jeg importered dataene over i access og der var det nemt.
Avatar billede terry Ekspert
25. april 2007 - 17:38 #2
accept your own answer and you get your points back :o)
Avatar billede ogodt Nybegynder
26. april 2007 - 08:19 #3
thanks terry :)
Avatar billede terry Ekspert
26. april 2007 - 08:31 #4
your welcome :o)