Avatar billede code Nybegynder
10. januar 2007 - 10:59 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

hente windows login oplysninger

Hejsa..

Et spørgsmål jeg er lidt i tvivl om. Og tror ikke det kan lade sig gøre men har jo lov at høre ekspertene først.

Jeg vil høre om man kan få PHP til at hente det domain brugernavn man er logget ind med og hvilken gruppe han ligger i i AD på serveren. Er det muligt at hente det. evt andre sprog til hjemmeside brug som vil kunnen hente dette?
Avatar billede danish1977 Nybegynder
10. januar 2007 - 11:06 #1
Kører du med asp.net kan du i hvert fald isual Basic, eller C-sharp (C#), der kan du bruge windows logon som verificering og adgangskontrol på folder-niveau, det er både som brugerverificering/adgang, og som Gruppe-styring...

Om det er muligt i php er jeg ikke lige klar over, men mon ikke, spørgsmålet er bare lige hvordan, det ved jeg ikke, men kig evt. lidt på www.php.net
Avatar billede code Nybegynder
10. januar 2007 - 11:15 #2
jeg bruger php så kender ikke til asp.net eller visual basic.
Avatar billede fixxxer Nybegynder
10. januar 2007 - 11:15 #3
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 11:55 #4
Avatar billede leif Seniormester
10. januar 2007 - 11:55 #5
Har ikke selv prøvet det.
Avatar billede code Nybegynder
10. januar 2007 - 12:36 #6
fixxxer=> Kan du lave et kode eksempel hvor du fx henter det brugernavn man er logget ind og evt hvilken gruppe han er i?
Avatar billede fixxxer Nybegynder
10. januar 2007 - 12:45 #7
Jeg kender heller ikke til det, det var blot ment som noget materiale du selv kunne læse videre på.
Avatar billede code Nybegynder
10. januar 2007 - 12:47 #8
helt iorden. tak for hjælpen.

KOm med svar så lukker jeg for der det vidst rigtig nok!
Avatar billede fixxxer Nybegynder
10. januar 2007 - 12:54 #9
Svar