Avatar billede hni Nybegynder
09. januar 2007 - 13:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Upload lokalfil

Jeg har følgende script der uploader en fil hvor filnavnet kommer fra en querystring og filen tager den i et katalog på serveren.

Jeg vil gerne have det ændret så jeg kan browse på min lokale disk og finde filen og uploade den i stedet for..
Er lidt ny i ASP.NET (normalt asp), men håber at lære lidt.. :-)

Nogen der kan hjælpe mig?

Partial Class _upload
    Inherits System.Web.UI.Page

    Protected Sub Page_Load(ByVal sender As Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles Me.Load
        Dim str As String = Request.QueryString("navn")

        Dim localefile As String = Server.MapPath("filmklip/" & str)

        'her uploades der til ftp serveren.
        Dim hostname As String = "server"
        Dim username As String = "username"
        Dim password As String = "pw"

        Dim myFtp As New FTPclient(hostname, username, password)
        If myFtp.Upload(localefile, str) Then
            Response.Write("ok")

        Else
            Response.Write("fejl i upload")
        End If
    End Sub

End Class
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2007 - 17:06 #1
kan også gemme..

<body>
          <form id="Form1" method="post" runat="server">
              <input type="file" runat="server" id="fDocument">
              <asp:Button id="Button1" runat="server" Text="Button"></asp:Button>
              <asp:CheckBox id="CheckBox1" runat="server" Text="Save"></asp:CheckBox>
          </form>
    </body>

          private void Button1_Click(object sender, System.EventArgs e)
          {
              System.IO.Stream s ;
              if ( CheckBox1.Checked )
                    fDocument.PostedFile.SaveAs("c:\\document.extension");
              else
                    s = fDocument.PostedFile.InputStream;

          }
Avatar billede hni Nybegynder
09. januar 2007 - 18:47 #2
Takker... Men gør dette her ikke kun så den kan finde en fil på harddisken, jeg skal jo gerne have den navngivet og sammebygget med mit script så det bliver uploaded med det ftp script jeg har i forvejen?

Mvh.
Henrik
Avatar billede kalp Novice
09. januar 2007 - 19:24 #3
jeg forstår ikke hvordan du kunne  bruge querystring til at uploade en fil med
Avatar billede hni Nybegynder
09. januar 2007 - 19:40 #4
Sorry, det har jeg nok ikke lige forklaret rigtigt.. :-)
Jeg uploader ikke i starten, men finder blot filen i et kataloget hvor querystringen giver filnavnet på filen.. :-) Og derefter uploader jeg så filen til en anden server via ftp som den ovenstående kode klarer.... Det jeg vil er sådan set bare at erstatte koden med querystring osv. og i stedet for vælge filen på harddisk og sende den via "ftpkoden"... Håber det hjalp?