Avatar billede tnla Mester
08. januar 2007 - 22:39 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Servere og backup sikkerhed

Jeg kunne måske bare spørge forskellige udbydere af webservere, men kan man egentlig sige noget generelt om hvorvidt de tager backup af filerne, man har liggende på deres computere? Det gør de vel altid, eller hvad?

Har spurgt www.snapdrive.com, men de svarer ikke.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
08. januar 2007 - 23:00 #1
Generelt? Nej, det kan man ikke sige noget om.
1) Nogen tager godt nok aldrig backup, måske heller ikke selv om de siger det...
2) Nogen tager backup, men kun med henblik på at kunne retablere sites ved nedbrud - man kan ikke som kunde be' om at få index.php som den så ud for 10 dage siden
3) En sjælden gang ser man en udbyder, hvor man selv kan se sin backup, og selv kan fiske filer ud.
Avatar billede arne_v Ekspert
08. januar 2007 - 23:29 #2
de oplyser det ikke => vaelg en anden udbyder
de oplyser at de goer det sjaeldent og at det koster en formue at faa restoret enkelt filer => lav selv backup af dine ting
det goer det og de er billige => de lyver saa vaelg en anden udbyder
det goer det og de koster en herregaard => slap af og nyd det (lad evt. revisions firmaet checke deres restore procedurer)
Avatar billede it-dk Nybegynder
09. januar 2007 - 09:59 #3
Jeg er meget enig med erikjacobsen og arne_v. Man kan aldrig være sikker på backup. Nogle tager backup og andre ikke selv om de siger det. Derfor tag altid selv backup og gem en kopi.
Avatar billede tnla Mester
09. januar 2007 - 11:22 #4
Ja, jeg må nok selv tage backup. Har bare dårlige erfaringer med CDR. Læg bare nogle svar...

Har I forresten hørt om nogen, der har mistet data hos webservere?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2007 - 02:08 #5
prøv og søg efter historier om masse hackninger på web hoteller på f.eks. computerworld.dk

der plejer altid at være nogle web hoteller som dagen efter opdager at deres
backups ikke er der eller ikke kan bruges, så de ikke kan genskabe kundernes
filer
Avatar billede arne_v Ekspert
10. januar 2007 - 02:08 #6
og et svar fra mig
Avatar billede it-dk Nybegynder
10. januar 2007 - 09:03 #7
og ligeledes et svar fra mig
Avatar billede tnla Mester
10. januar 2007 - 12:56 #8
Jeg siger mange tak. - Og giver lige erikjacobsen en dag mere til at lægge et svar også :)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
10. januar 2007 - 14:04 #9
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede tnla Mester
10. januar 2007 - 15:59 #10
Ok