Avatar billede dehaas Nybegynder
08. januar 2007 - 19:17 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

MasterPage - Event når siden forlades

Hej,

Jeg sidder og roder lidt med en side, og er støt på et problem jeg ikke umiddelbart kan finde en løsning på.

Jeg har en forholdvis simpel menu, hvor hvert overpunkt kan 'udvides' så man kan se underpunkter. Mit problem er nu at jeg gerne ville gamme det 'State' denne menu er i, såles at dette bibeholdes når man navigerer til en anden siden.

Jeg kunne derfor meget godt tænke mig et event (skal ske fra en MasterPage) som 'kører' idet siden forlades. Jeg har blandandet forsøgt med med .Disposed-eventet, men her ser det udtil den allerede har smidt alt væk (hvilket navnet vel også siger), og jeg kan derfor ikke løbe minmenu igennem for at se hvordan den ser ud. Jeg kan altså ikke rigtig finde et event der kan håndtere dette.

Er der nogen der har nogle kreative løsningforlag på dette problem?
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2007 - 19:57 #1
Du kan vel lægge menu´ state i en cookie/session eller hur?
Avatar billede dehaas Nybegynder
08. januar 2007 - 20:01 #2
Jo, det var også hvad jeg havde tænkt mig. Mit problem er nu hvor skal placere den kode der genererer dette 'MenuState'. Selve menuen består egentlig af almindelige <a></a> tags, og jeg har dermed inden server-side kode til disse.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2007 - 20:14 #3
er det javascript?
Avatar billede dehaas Nybegynder
08. januar 2007 - 20:26 #4
Selve 'dropdown' funktionen er egentlig javascript, men ikke noget jeg har skrevet. Den bygget på en Microsoft Ajax Toolkit kontrol kaldet ExpandablePanel.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2007 - 20:41 #5
okay - jeg melder pass
Avatar billede dehaas Nybegynder
08. januar 2007 - 20:50 #6
Okay, mange tak for dit forsøg da. Smid bare et svar, så får du lidt for din indsats når jeg har fået svar.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
08. januar 2007 - 20:54 #7
svar
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
09. januar 2007 - 08:09 #8
Du kan måske bruge:
protected override void OnUnload(EventArgs e)
    {
        base.OnUnload(e);
    }
Den kaldes når siden unloades.
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
27. august 2007 - 20:26 #9
ups - det er for mange point for mit bidrag. Laver et sp. så du kan få point tilbage.
:-) karsten_larsen
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
28. august 2007 - 21:05 #10
Karsten det dig som skal lave et spm som dehaas svarer på. Ellers kan du ikke give ham points :)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
28. august 2007 - 23:14 #11
dr_chaos:
Fik mail i dag at svaret var accepteret, havde glemt alt om det.
Det er her http://www.eksperten.dk/spm/793666.

:-) karsten_larsen