Avatar billede mira96ac Praktikant
08. januar 2007 - 14:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Link til Excel fil

Hejsa

Jeg har siddet og læst lidt om denne funktion. Men har lige et yderligere spørgsmål.

Jeg opretter et link Hotspot og skriver manuelt adressen til min Excel-fil på serveren.

Men er der ikke en nemmere måde at indsætte linket på. F.eks. ved at kunne gennemse mappen og vælge filen e.l.

Det er ikke smart at man selv skal skrive adressen til linket.

Nogle som kan hjælpe ?
Avatar billede mira96ac Praktikant
08. januar 2007 - 14:39 #1
Jeg glemte lige at oplyse at jeg arbejder i Lotus Notes 6.5
Avatar billede mmmtm Nybegynder
08. januar 2007 - 17:31 #2
Man kan som udvikler kode en knap, så brugeren vælger filen via stifinder og hotspot'et herefter automatisk genereres - men, så vidt jeg ved, er der ikke andre muligheder som bruger.
Avatar billede mira96ac Praktikant
08. januar 2007 - 20:14 #3
Okay

Det skal være den enkelt bruger som skal kunne tilføje dette link.

Jeg venter lige og ser om der kommer nogle gode ideer.

Du skal i hvert fald have tak indtil videre.
Avatar billede mira96ac Praktikant
12. januar 2007 - 12:36 #4
Er der andre som har nogle bud.

Jeg har fundet et lille tilføjesprogram som hedder "Link Hotspot Creator.nsf" på denne måde kan man vælge filen og så danner dette program selv linket som man så kan kopiere til det sted man vil indsætte det.

Det virker bare lidt omsonst at man skal bruge et andet program først for at danne linket...

Det ville være smartest at man kunne stå det sted man ville lave linket, vælge indsæt link hotspot og så vælge filen via stinfinder e.l.

Er der andre muligheder ???
Avatar billede mmmtm Nybegynder
12. januar 2007 - 13:26 #5
Alternativt kan du oprette en genvej til filen, og så træk/slip denne ind i dokumentet...
Avatar billede mira96ac Praktikant
12. januar 2007 - 16:24 #6
Mit problem er at jeg har en masse forskellige værktøjer/punkter i Notes hvor der skal være link til forskellige ark i samme Excel-fil.

Optimalt er defor:
1. At det er et link og ikke en kopi af hele filen (man kan jo linke direkte til de enkelte ark)
2. At det skal være nemt at tilføje dette link (dvs. at man kan vælge filen fra det sted man vil indsætte linket via stifinder (jeg ser her bort fra at linke til det enkelte ark)

Ellers bliver det for besværligt hvis man skal skrive koden til genvejen eller lave en genvej først til filen m.v.
Avatar billede mmmtm Nybegynder
13. januar 2007 - 23:06 #7
Jeg er ret sikker på at du ikke kan det, uden at der skal udvikles en del - hvis det overhovedet kan lade sig gøre. Det er ihvertfald ikke en standard brugerfacilitet.
Avatar billede mira96ac Praktikant
18. marts 2007 - 13:20 #8
Lukker spørgsmål