Avatar billede bam28 Nybegynder
06. januar 2007 - 14:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Makro word dok. til et nyt word dok.

Hvordan programmere man en makro der kan udføre at et word dokument bliver vedhæftet til et andet word dokument når man skal udskrive ..???
Avatar billede supertekst Ekspert
07. januar 2007 - 12:39 #1
Mener du, at når et bestemt word-dokument udskrives - så skal et andet dokument ligeledes udskrives - eller ??

Hvordan forestiller du dig dette?
Avatar billede bam28 Nybegynder
07. januar 2007 - 13:22 #2
ja eller når et bestemt word-dokument udskrives skal et andet tilføjes det første dokument hvis ikke det er mulige er din mulighed okay.... har ikke rodet med makro før men har forsøgt atlæse mig til det uden held.... hjææælp:)
Avatar billede supertekst Ekspert
07. januar 2007 - 16:04 #3
Vender tilbage - sandsynligvis mandag...
Avatar billede rvm Nybegynder
07. januar 2007 - 19:53 #4
optag med makrooptagen alle de handlinger der skal til og sæt dem eventuelt på en knap.
Avatar billede supertekst Ekspert
08. januar 2007 - 10:56 #5
Er det kun et bestemt dokument, der også skal have udskrevet et andet dok - altid det samme - eller kan dok. 2 variere?
Avatar billede bam28 Nybegynder
08. januar 2007 - 20:33 #6
Jeg har - lad os antage 100 forskellige word dokumenter- som hver skal have det samme afsluttende dokument, dette dokument ændres ofte og det ville derfor være smart med en makro der styrede dette dokument, så der kun var et dokument at ændre frem for 100 eller mere..... dvs 2 dok. vil alid være det samme.
Avatar billede rvm Nybegynder
08. januar 2007 - 22:22 #7
Skal dokument 2 have egen sidefod og sidehovede? Eller har det samme sidehovede og sidefod som dokument 1.
Avatar billede bam28 Nybegynder
09. januar 2007 - 10:35 #8
Dokument 2 har egen sidehoved og sidefod.
Dokument 1 er opsat som et brev med adresse (brevfletning).
Dokument 2 er ren oplysinger.
Avatar billede supertekst Ekspert
09. januar 2007 - 11:01 #9
Rem Koden indsættes i Normal.dot "ThisDocument"
Rem Makronavnet FilerUdskriv medfører, at nedenstående kode erstatter CTLR+P
Rem Alternativt - oprettes knap i Word & FilerUdskriv omdøbes til UdskrivPlusBilag

Const stiBilag = "C:\Documents and Settings\pb\Skrivebord\0901UdskrivPlusStandardDok\"  'Tilpasses
Const navnBilag = "Bilag.doc"                                                          'Tilpasses
Sub FilerUdskriv()                                  'UdskrivPlusBilag
Dim docBilag As Object
    ActiveDocument.PrintOut                        'Aktuelle dok.

    Set docBilag = CreateObject("Word.application") 'bilag
    With docBilag
        .Documents.Open (stiBilag + navnBilag)
        .ActiveDocument.PrintOut
    End With

    docBilag.Application.Quit
    Set docBilag = Nothing
End Sub
Avatar billede supertekst Ekspert
15. januar 2007 - 15:13 #10
Noget nyt?
Avatar billede bam28 Nybegynder
15. januar 2007 - 20:07 #11
JA SUPER DET VIRKER- ER NY HERIND VORDANFÅR MAN OVERFØRT POINT TIL DIG!?
Avatar billede bam28 Nybegynder
15. januar 2007 - 20:08 #12
HOV! JA SUPER DET VIRKER- ER NY HERINDE HVORDAN FÅR MAN OVERFØRT POINT TIL DIG!?
Avatar billede supertekst Ekspert
16. januar 2007 - 09:15 #13
Fint - Velkommen til...
Jeg sender et svar - du markere dette og accepterer svaret