Avatar billede renekb Nybegynder
06. januar 2007 - 13:21 Der er 5 kommentarer

Start problem

Hej alle

Jeg har skiftet bundkort "gigabyte ga-k8nsc-939" og cpu "amd athlon 64 3500+" og nye ram "1gb" i min gamle computer, men har beholdt min gamle harddisk og grafikkort, men da jeg skal starte den for første gang får jeg blå skærm i ca.1 sek. Jeg har prøvet at boote med min xpcd men det vil den ikke, så har jeg prøvet at skifte strømforsyning og alle kabler, men det hjælper ikke, har prøvet at opdatere bios fra medfølgende cd, den vil gerne starte cdén men skriver der ikke er plads nok, selvom jeg ved at der er mere end 50gb ledig plads, nu er jeg løbet tør for íder, så nu håber jeg virkelig at der er nogle der kan hjælpe mig:)

Rene
Avatar billede gurly Praktikant
06. januar 2007 - 15:59 #1
det anbefales fra mange sider at skifter man bundkort så formater og reinstaller windows plus nye bundkort drivere, har du af installeret alle gamle drivere inden du satte nyt bundkort i ?
har du prøvet at starte den i fejlsikker tilstand ?
http://www.kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html
Avatar billede gurly Praktikant
06. januar 2007 - 16:11 #2
er bios sat til at den booter fra det rigtige drev ? har du været i bios setup og tjekke alle indstillinger ?

hvordan har du forsøgt at "opdatere" bios , den skal "flashses" fra dos, er det det du har forsøgt ?

for at boote fra din xp disk skal bios jo sættes til "boot fra cd"
Avatar billede renekb Nybegynder
06. januar 2007 - 18:06 #3
Ja jeg har prøvet fejlsikker tilstand, der vil den heller ikke starte:( Jeg har prøvet at opdatere bios ved at fjerne batteriet i bundkortet og så bruge den cd der var med det, jeg har tjekket at den booter op på cd, og det gør den også, bare ikke på winxpcden. Jeg har ikke lyst til at formatere min harddisk, der ligger meget på som helst ikke skulle gå tabt:(
Hvordan kan jeg flashe bios i dos, når jeg ikke kan komme i kontakt med computeren?
Avatar billede gurly Praktikant
08. januar 2007 - 11:39 #4
at fjerne batteriet, resætter vel ikke bios ?
"og så bruge den cd der var med"  hvordan har du forsøgt det, når din pc ingen ting vil ?  kan du komme ind i bios setup ?
Avatar billede gurly Praktikant
08. januar 2007 - 16:50 #5
jeg opgiver at hjælpe her, lig et svar selv og godkend det / snup pointne selv og sæt spørgsmålet op igen  c",)