Avatar billede pastel Nybegynder
05. januar 2007 - 23:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

fejl i swf

Jeg har fejl ved fremstilling af swf i flash mx 2004,

Min eksport af flash funger ikke efter hensigten, antagelig en fejl 40, men jeg ved ikke hvad jeg har ændret/gør galt.

1. Sætter jeg til 100 % formindskes filmen i stedet for at gå ud i hele skærmen, centreres dog.

2. Test-tekst tween-animation , der  dreje og gå fra en side til den anden (fungere upåklagelig ved at trække tidslinien), men vil jeg at se den i browser får jeg kun død tekst der dukker op engang imellem.

Håber at en herinde vil kunne hjælpe.
Avatar billede cpufan Juniormester
05. januar 2007 - 23:56 #1
2)  skrift skal inkluderes - det gøres nemmest ved at vælge at tekstfeltet er et statisk tekstfelt (modsat input-tekst)
Avatar billede cpufan Juniormester
05. januar 2007 - 23:57 #2
1.) mener den hedder showall i publish-settings
Avatar billede pastel Nybegynder
06. januar 2007 - 09:36 #3
Hej igen, tak for dine svar

Vedr. 2) tekst kan jeg kun sige ”ups”, virker ;-) tak

Vedr. 1) 100% fuld browser vindue: hvor finder du muligheden showall, (jeg har en tysk udgave) samt iflg.
Bogen "hurtigt i gang med osv".(som jeg har fundet frem igen)Side 154, står, at man sætter til 100% i html dokumentet som jeg har prøvert. Men som nævnt centreres filmen og bliver mindre.
Er der andre indstillinger som jeg måske har fået ændret uagtsomt og som bevirker det.
Avatar billede pastel Nybegynder
07. januar 2007 - 12:58 #4
hej igen

Jeg  har nu fundet ud af, at det ikke (længre) er fejl swf, men html. Jeg har sat eksport til 100% og showall,  filmen følger nu i breden, men ikke i højden hvor den forbliver omkring 400px.

jeg har så set lidt på koder i tidligere film jeg har lavet dog i version=6,0,0,0 og fundet følgende ændringer i version=7,0,0,0 er der en der kan gennemskue hvor fejlen ligger.??

<object classid="clsid:d27cdb6e-ae6d-11cf-96b8-444553540000" codebase="http://fpdownload.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=7,0,0,0" width="100%" height="100%" id="testfilm" align="middle">
<param name="allowScriptAccess" value="sameDomain" />
<param name="movie" value="testfilm.swf" />
<param name="quality" value="high" />
<param name="scale" value="exactfit" />
<param name="bgcolor" value="#ffffff" />
<embed src="testfilm.swf" quality="high" scale="exactfit" bgcolor="#ffffff" width="100%" height="100%" name="testfilm" align="middle" allowScriptAccess="sameDomain" type="application/x-shockwave-flash" pluginspage="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
</object>
Avatar billede pastel Nybegynder
07. januar 2007 - 13:00 #5
PS:
hvordan kommer jeg af med point,(hvad skal jeg gøre)??
Avatar billede cpufan Juniormester
07. januar 2007 - 14:02 #6
nu kan du acceptere

det er de 2 steder hvor der står scale

der er et sted i publish settings der hedder scale

kig på disse
Avatar billede pastel Nybegynder
07. januar 2007 - 16:42 #7
min første tanke ved dit svar dermed er jeg tilbage ved starten J

da det er i (scale=skalieren (D)) boksen jeg fandt  showall/exact Fit =passgenau (D) som bevirkede at filmen tilpasses i bredden og også ved ændring af vinduets proportioner.

Dog  tjekede jeg lige i explore, og her virke begge del upåklageligt, med som uden, altså er det at være et browserproblem.

Så jeg løber videre og tak for hjælpen.
Avatar billede pastel Nybegynder
08. januar 2007 - 21:37 #8
hvorfor står spm stadig som ikke accepteret??