Avatar billede kano Nybegynder
05. januar 2007 - 22:08 Der er 6 kommentarer

Remote Desktop igennem TDC modem, D-Link router til server.

Hej,
jeg har prøvet at koble op til en bekendts server for at yde support her til aften, men forgæves.

Hans konfiguration er som følger:
Et TDC ADSL modem med en statisk WAN IP-adresse: 80.164.x.x, som på LAN siden tildeler 192.168.x.x til en D-Link router, der igen tildeler 10.0.x.x til klienter m.m.

Vi har prøvet med bla. RAdmin og Remote Desktop at fjernstyre en af hans maskiner, hvor begge dele er enabled på, men der er ingen forbindelse.

Hvad kan det skyldes? Vi har også prøvet at køre direkte udenom D-Linken og koble modemet direkte til en maskine, som så blev tildelt 192.168.x.x, men stadig ingen held.

Det skal nævnes at 80.164.x.x fint kan pinges!

På forhånd tak, Mvh Kasper Andersen
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2007 - 22:15 #1
Et Modem tildeler IKKE IP adresser, men der skal jo åbnes for de porte som programmerne bruger ellers får du aldrig adgang.
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2007 - 22:18 #2
Så han må have 2 routere på sin forbindelse siden at Dlink har 192.168.x.x på WAN siden.
Avatar billede kano Nybegynder
05. januar 2007 - 22:23 #3
Tildeler? Adressen er ihvertfald ikke den samme på begge sider af modemet!

Nå, men idet vi prøvede at koble modemet direkte til en maskine der havde enablet remote desktop og disablet alle typer firewalls, skulle der jo have været adgang. Jeg mistænker måske et eller andet omkring det modem?
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2007 - 22:33 #4
kano -> Er du sikker på at det kun er et Modem ? Hvis maskinen bliver tildelt 192.168.x.x er der en router som tildeler den adresse.
Avatar billede kano Nybegynder
05. januar 2007 - 22:44 #5
Det er nok en router, men den er leveret af TDC til noget specifikt VPN adgang fra denne hjemmearbejdsplads til et firma. Men er der allerede en anden specifik port ud af modemet til denne anden pc.

Han skulle efter sigende benytte en anden port i router(modem?) til alt hjemme internet adgang. Jeg har desvære ikke set det irl, så jeg ved kun hvad han har fortalt :-(

Hovedsagen er at TDC routeren nok ikke kan konfigureres af os "almindelige" mennesker og så har vi jo problemet!!!
Avatar billede leif Seniormester
05. januar 2007 - 22:51 #6
Hvis det er en såkaldt hjemmearbejdsplads så er der så vidt jeg er orienteret ikke så meget at gøre