Avatar billede bjarne_k Nybegynder
05. januar 2007 - 15:02 Der er 7 kommentarer

Ikke forbindelse til IIS via VPN

Hej

Vi har en windows 2003 server med IIS. Når min kollega er på kontoret, får han fint adgang, men når han er ude af huset og på VPN, får han ikke adgang.
Med servernavn kan den ikke finde en webserver
Med ip får han access denied (men i IIS-loggen står der intet.)

IIS er opsat til at godkende med windows authentification.

Han kan sagtens komme på exchange og filer, som ligger på samme server.

Når han pinger serverens ip, får han fin respons
Når han pinger serverens navn, kan den "ikke finde værten".

Siden VPN'en (hosted TDC-løsning) blev opsat, har vi fået ny server, og det er siden dette serverskift at han ikke har kunnet få adgang via VPN.

Han er tilmeldt det nye domænenavn, og alt andet end IIS fungerer.

Forslag til løsninger?

På forhånd tak!
Avatar billede inglenook Praktikant
05. januar 2007 - 15:10 #1
proev at laegge server navnet i hosts filen paa hans pc
Avatar billede bjarne_k Nybegynder
05. januar 2007 - 15:14 #2
det ændrer vel kun på, hvorvidt navnet kan findes via ping, og ikke på, hvorvidt han kan få adgang til iis eller ej?
Avatar billede inglenook Praktikant
05. januar 2007 - 15:20 #3
det har du sikkert ret i. Det var bare en simpel test. Jeg har tidligere haft problemer med at finde servere via vpn, men har blost loest det ved at smide dem i hosts filen. Det kan jo da ikke tage mange minutter at proeve......
Avatar billede inglenook Praktikant
05. januar 2007 - 15:20 #4
* blost = blot
Avatar billede bjarne_k Nybegynder
05. januar 2007 - 15:27 #5
ok, jeg giver det et forsøg, tak
Avatar billede bjarne_k Nybegynder
15. februar 2007 - 13:31 #6
Det virkede desværre ikke... Kan jeg være heldig at du har et andet forslag?
Avatar billede inglenook Praktikant
19. februar 2007 - 08:53 #7
Desvaerre. Haaber andre ser traaden og kommer med ideer.
/Kent