Avatar billede oergaard Nybegynder
05. januar 2007 - 08:26 Der er 12 kommentarer og
3 løsninger

Inputbox ved åbning af skabelon

Jeg ver ved at oprette en skabelon, hvor brugeren skal indtaste nogle oplysninger via en inputbox ved opstart af skabelonen.
05. januar 2007 - 08:44 #1
..... og hvad er spørgsmålet?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. januar 2007 - 08:57 #2
Du skal lave makroen i "ThisDocument" i "New". Så vil du starte med den hver gang at du laver et nyt dokument baseret på den skabelon hvor i du har lagt makroen
Avatar billede oergaard Nybegynder
05. januar 2007 - 12:21 #3
Det har jeg forsøgt, men den starter ikke op. Kan du lave et lille eks.?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. januar 2007 - 12:40 #4
Det her virker hos mig. Den starter med en msgbox, når jeg starter et nyt dokument, baseret på den respektive skabelon:
Private Sub Document_New()
    MsgBox "Test"
End Sub
Avatar billede oergaard Nybegynder
05. januar 2007 - 14:14 #5
Jeg har fundet problemet, min makro er ikke signeret, hvorfor min maskine ikke kører den.

Er det muligt at signere min makro, så Word til hver en tid kører makroer signeret af mig?
Avatar billede peter.erikse Nybegynder
05. januar 2007 - 14:24 #6
Av, det ved jeg ikke.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. januar 2007 - 10:21 #7
Når du signerer en makro i Word med Office's digitale signatur, gælder den kun på den ene maskine. Du gør det reelt sværer for andre brugere.

Løsningen er at sænke makro-sikkerheden til mellem eller lav.
Avatar billede oergaard Nybegynder
06. januar 2007 - 11:11 #8
Det kan jeg gøre på min maskine, men ikke på andres og da vi er flere der skal bruge skabelonen er det ikke en løsning.

Jeg havde forestillet mig, at signere makroen og få certifikatet så på listen over udgivere der er tillid til. På den måde forringer jeg ikke sikkerheden på nogens maskiner, men alle kan afvikle makroen.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. januar 2007 - 11:54 #9
Ja, det lyder som vejen at gå. Det kunne være interessant at undersøge om hvorvidt den personlige signatur som udgives af TDC kan bruges til at signere makroer.
Avatar billede oergaard Nybegynder
06. januar 2007 - 12:34 #10
Jeg tror jeg har fundet løsningen...

Jeg afprøver den lige på en anden maskine og så vender jeg tilbage...
Avatar billede oergaard Nybegynder
06. januar 2007 - 14:54 #11
Yes, det virkede... :-)
(det er ikke muligt med certifikatet udstedt af TDC - desværre!!)

Fra [Microsoft Office-værktøjer] udstedes et VBA certifikat vha. [Digitalt certifikat til VBA-projekter] - i mit tilfælde har jeg givet certifikatet navnet [SkabelonCert].

For at tilføje makroen certifikatet skal med benytte Microsoft Visual Basic -> Tools -> Digital Signature... -> vælg -> vælg det ønskede certifikat og klikke ok.

Gem din skabelon og luk Word. Første gang skabelonen åbnes herefter vil der poppe en Advarsel frem, hvor man skal sætte et flueben i [Hav altid tillid til makroer fra denne udgiver] Herefter klikkes på knappen [Med makro]

Makroen vil til hver en tid virke på denne PC. Hvis makroen også skal virke på andre maskiner kopieres skabelonen over på disse. Første gang skabelonen åbnes popper den samme advarsel frem, man har dog ikke mulighed for at sætte flueben i det pågældende felt. Man skal i stedet klikke på knappen [Detaljer] -> [Vis certifikat] -> [Installer certifikat] -> [Næste] -> [Næste] -> [Udfør]

Herefter lukkes Word og skabelonen åbnes igen, hvorefter man har mulighed for at sætte fluebenet i Hav altid tillid til makroer fra denne udgiver] Hvorefter man klikker på knappen [Med makro]

Som tak for deltagelsen tildeler jeg ker hver 75 point og mig selv 50 :-)
//Oergaard
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. januar 2007 - 15:07 #12
Men har du afprøvet din certifikeret makro på en anden maskine?
Avatar billede oergaard Nybegynder
06. januar 2007 - 16:09 #13
Det er testet og virkede perfekt, dog skal du gøre som beskrevet i sidste halvdel af ovenstående svar for at det virker. :-)
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. januar 2007 - 16:14 #14
Ahh... Super.
Nu er det min tur til at takke. :)
Avatar billede oergaard Nybegynder
06. januar 2007 - 16:38 #15
Var så lidt :-)