Avatar billede visto Professor
04. januar 2007 - 17:53 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Javascript menu virker ikke i Internet Explorer 7

Jeg har netop installeret IE7, og her virker min menu ikke længere.
Det er en javascript menu, Coolmenus 3.02 fra www.bratta.com (Thomas Bratli).

Skyldes det blot en eller anden indstilling i IE7, som kan ændres, eller kan menuen slet ikke bruges i IE7? Hvis det sidste skulle være tilfældet: Hvad er problemet?

Hvis menuen ikke kan virke i IE7, vil jeg være lykkelig for gode ideer!

Menuen kan ses på http://vinsiderne.dk
Avatar billede visto Professor
04. januar 2007 - 18:03 #1
Når man peger på et menupunkt (ude til venstre) vil der normalt folde sig undermenuer ud. Det sker ikke i IE7.
Avatar billede stone Forsker
04. januar 2007 - 18:23 #2
Jeg har IE7 og her virker den fint så du skal nok ind og kigge i din internet indstillinger under avanceret - gå til microsoft WM og sæt tjek på java JIT (kræver genstart)
Avatar billede visto Professor
04. januar 2007 - 18:29 #3
Jeg har ikke noget der hedder microsoft WM under Avanceret, heller ikke noget andre steder under Avanceret der hedder java JIT.
Avatar billede visto Professor
05. januar 2007 - 08:35 #4
Jeg kan se, at menuen ikke længere ligger på www.bratta.com men på http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/
Avatar billede visto Professor
05. januar 2007 - 23:41 #5
http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/ findes en nyere version af menuen, men jeg kan konstatere at der også er meget der ikke virker på http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/ med IE7. Jeg får en masse Page not found, hvilket ikke sker med IE6, så jeg tror ikke en løsning er at opdatere.

Mht at begynde at finde ud af om en eller anden indstilling kan ændres i IE7 for at få menuen til virke, så er det ikke en brugbar løsning, da de fleste læsere med I7 fremover vil indlæse sitet med standard indstillinger, og jeg vil ikke  til at bede folk om at ændre standardindstillinger for at kunne bruge manuen; det er helt uholdbart.
Avatar billede stone Forsker
06. januar 2007 - 01:23 #6
Jeg kører med standard indstillinger og jeg får ingen fejl hvis man går til exsamples.

http://www.dhtmlcentral.com/projects/coolmenus/?m=31

Jeg har prøvet forskellige menuer...

Har du et direkte link til en menu som ikke virker på din IE7?

Du har en eller anden konflikt mellem din IE7 og noget andet. Måske virus program firewall.
Avatar billede visto Professor
06. januar 2007 - 13:42 #7
Jeg har nu selv fundet svaret på
http://www.microsoft.com/communities/newsgroups/list/en-us/default.aspx?dg=microsoft.public.internetexplorer.general&cat=en_us_28cca3eb-7037-4d4f-bde1-d8efee1f1420&lang=en&cr=us
Spørgsmålet er dateret 1/6/2007 og hedder "Javascript menu doesn't work in IE7, but it does in IE6 and Firefox" - hvis andre skulle møde samme problem.
Lukker hermed.
Avatar billede visto Professor
06. januar 2007 - 13:45 #8
>stone: Jeg overså din kommentar ovenfor, før jeg skrev ovenstående.
Det handlede om at et browser-check i menuscriptet ikke indeholdt check af IE7.
Tak for dine forsøg på at hjælpe.