Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 09:45 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

misted driver cd til webcamera

hej er der en fiks måde at finde en driver til et webcamera ?
der står intet navn eller model nr eller andet der can give en ide om hvad driver jeg skal bruge, har prøvet driverguide men skal have noget der kan identificere webcamera, jeg har prøvet via billeder på nettet men det ser udtil at der er mange efterligninger på den model jeg har jeg mener selv det var logitech men er ik sikker cameraet er i en crom metal kasse med 6 leds 3 på hver side med klemme fod til at sætte på en loptop den er købt inden for de sidste 4 måneder mener engang jeg prøvede noget software der kunne fortælle noget om hardware man satte til men kan ik huske hvor jeg fandt det, nogen der har et forslag ?
Avatar billede robotten Praktikant
03. januar 2007 - 11:59 #1
Har du heller ikke emballagen eller vejledningen til det? Måske om der stod noget der, der kunne lede en på sporet. Ellers er det en håbløs opgave
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 12:04 #2
nej ingen emballage ja ser lidt håbløs ud men så igen hvis nogen kender et program der kan læse noget om hardware mener der findes et program så for man nogle oplysninger man kan arbejde vidre med
Avatar billede hcma Novice
03. januar 2007 - 12:07 #3
prøv at downloade og installere Everest Home (gratis)http://www.hcma.dk/uploads1/div_uploads.htm
dette program viser dig næsten alt om din pc og du skulle også gerne kunne finde dit web-cam og måske også link direkte til driverupdate
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 16:31 #4
der er godt nok et navn men er ik sikker på det mget grafisk står der : AVF *(tror jeg)480k pixel
Avatar billede hcma Novice
03. januar 2007 - 16:36 #5
hvad siger Everest ??
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 16:44 #6
kun at der er et webcam tilsluttet men intet om produkt under windows enheder:

driverBeskrivelse    Værdi
Enheds Egenskaber
Driver Beskrivelse    USB camera
Hardware ID    USB\Vid_0c45&Pid_613c&Rev_0101
Lokations Information    USB camera
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 17:24 #7
her er et link hvordan den ser ud bort set fra der står avf 480 pixel på foden
http://www.shop.com/op/~KINAMAX_Infrared_NightVision_6_LED_USB_2_0_1_3_MegaPixel_WebCam_with_Audio_Microphone-prod-17992463
men er ik sikker på det er den men den ligner
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. januar 2007 - 20:01 #8
her ret sikker på at dit cam er af typen : NECESITO DRIVERS DELUX DLV-B07
ifølge denne side:http://www.configurarequipos.com/tema2418517-11-0.html
da dit vid og pid id er det samme som på den franske side... :)
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. januar 2007 - 20:02 #9
check evt dette bilelde :
http://img2.zol.com.cn/product/0_280x210/613/ce2Do1QQv2Go.jpg

er det den type cam du har? :)
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 20:04 #10
nej kik på det link fra kinamax sådan seer cameraet ud
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 20:06 #11
og tror nok den pid du ser er for usb drevet
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
03. januar 2007 - 20:08 #12
Avatar billede nbj1 Praktikant
03. januar 2007 - 20:09 #13
ja men dden driver har jeg prøvet virker ik men billedet ligner til forvæksling mit camera :(
Avatar billede nbj1 Praktikant
04. januar 2007 - 10:29 #14
hej alle og tak for indslagene har fundet driveren from sonix som virker
Avatar billede nbj1 Praktikant
04. januar 2007 - 10:30 #15
TAK
Avatar billede psycosoft-funware Nybegynder
04. januar 2007 - 15:37 #16
så lidt :)