Avatar billede danm Nybegynder
02. januar 2007 - 23:10 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hvordan lægger jeg min ASP.net hjemmeside ud

Når jeg nu laver min hjemmeside i visual studio 2005 og gemmer den (build som det kaldes deri) får jeg en .aspx fil. Når jeg herefter lægger denne ud på FTP serveren på mit domæne, virker hjemmesiden ikke. Min udbyder er web10 og ifølge deres hjemmeside understøtter de ASP og .Net
Er der noget jeg gør forkert? Det er første gang jeg prøver at lave en hjemmeside. Jeg har kodet meget i visual basic efterhånden så det kender jeg til.
Jeg har også prøvet at lægge alle de filer ud der blev gemt i mappen men det hjalp heller ikke
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. januar 2007 - 23:48 #1
Vælg "publish" i stedet for "build". Så skulle du kunne ftp hele den mappe der nu dannes over til roden af dit webhotel.
Avatar billede neess Nybegynder
08. januar 2007 - 14:26 #2
husker du at ligge bin mappen med op?

Hvis du tager alle filer/mapper fra den mappe hvor du har lagt din kode.
så skulle der være nogle aspx filer, aspx.cs hvis det er c# du udvikler i. tro de hedder .vb hvis det er VB du udvikler i.
Avatar billede michaelhjort Nybegynder
11. januar 2007 - 22:49 #3
Hos web10 er dit domæne pr. default til "aspx 1.1" applikationer. Du skriver at du bruger VS2005 (som kombileres til "aspx 2.0"), du skal derfor lige sende web10's support en mail om at du vil opgradere dit domæne fra aspx 1.1 til aspx 2.0. Det koster ikke noget. Dette skal også gøres for alle underdomæner.
Avatar billede danm Nybegynder
04. april 2007 - 20:46 #4
Beklager forsinkelsen men erik vil du lige smide et svar? Jeg fandt ud at det løste sig hvis jeg fik Visual studio til at smide det hele ud for mig at det så virkede (ved at vælge publish)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. april 2007 - 20:52 #5
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede danm Nybegynder
04. april 2007 - 22:44 #6
Jamen så hapser jeg selv.. (o= Tak for hjælpen i det mindste..