Avatar billede lifeweb Nybegynder
02. januar 2007 - 22:44 Der er 4 kommentarer

SD-Kort vil formatteres

Hej
Jeg er ikke sikker på at det er her jeg skal stille spørgsmålet, men prøver :)

Jeg har fået ny computer...

Når jeg smider mit SD-kort i computeren vil den formattere det, trods det at kortet indeholder billeder...

Jeg kan sagtens se filerne på min gamle computer og på kameraet...

Hvad gør jeg mon galt?

Computeren er en splinterny Asus S6F (som i øvrigt kan anbefales!!)

Jeg har...
...Opdateret drivere
...Formatteret kortet og taget nye billeder og oplever samme fejl

Please help! :)
Avatar billede djmaster Nybegynder
03. januar 2007 - 19:52 #1
Der er nok ikke så simpelt, men.

Jeg oplever det nogle gange på min egen bærbare. Men så tager jeg bare kortet ud, og sætter det ind igen, virker som regel første gang eller anden gang. Men tror det er noget med at den ikke får læst kortet ordentligt.
Avatar billede lifeweb Nybegynder
04. januar 2007 - 09:09 #2
det er desværre ikke derfor...
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. januar 2007 - 12:26 #3
Det samme gjorde mit SD-kort igår (kom til at tabe det og fumle med kortlæseren eller noget).. i hvert fald ville computeren have formateret kortet før det kunne åbnes..

Men det er no problem: Jeg formaterer bare kortet i mit kamera. Så skal du IKKE bruge kortet mere - altså ikke tage nye bileder på kortet. Så smider du kortet i kortlæseren i computeren og bruger et program til at genskabe billederne/videoerne på kortet. Jeg linker lige til et par tråde med programmer.. igår brugte jeg "Gedataback" og "Mediarecover" og så vidt jeg kan se er 100 % gendannet. Det er ikke et særligt stort problem, når bare du undlader at bruge kortet igen før du er færdig med at gendanne..
HUSK: Gendan til et andet drev, end det der gendannes fra.. det vil sige du skal gendanne til f.eks. computerens c-drev - ikke tilbage på kortet!!

Her er tråde med links til programmer, men prøv gerne med Getdataback først:
http://www.eksperten.dk/spm/754050
http://www.eksperten.dk/spm/753532

De fleste er vist desværre ikke gratis, men jeg har også et par gratis liggende.. skriv hvis jeg skal sende dig links til dem (sidder ikke ved min egen PC lige nu)
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. januar 2007 - 12:28 #4
HOV! Så ikke lige, at du allerede havde formateret og brugt igen! Må hellere læse hvad folk skriver inden jeg svarer :-)

Prøv evt. med en ekstern usb-kortlæser inden du gør noget med kortlæseren i pc'en.