Avatar billede kenno2000 Nybegynder
02. januar 2007 - 12:55 Der er 5 kommentarer

Mobility Radeon 9000 chip

Hej.
Hjælp, mit "skærmkort" flipper.
Min ellers udemærkede laptop har valgt, at give mit skærmbillede et nærmest psykedelisk udseende (flashende linier, store pixels, og sågar tegn)allerede fra biosopstart. Først en periodisk fejl, som nu er konstant. Den er udstyret med Mobility Radeon 9000 chip - integreret på motherboard. Jeg er temmelig sikker på fejlen ligger i selve chippen. Til spørgsmålet: Kan en venlig sjæl oplyse mig om, hvor jeg kan købe en sådan ny chip. Jeg er klar over, at den er af lidt ældre dato, men den burde vel kunne skaffes? Jeg har forgæves forsøgt mig på nettet, men måske ikke de rigtige steder? På forhånd tak for hjælpen... :-)
Avatar billede strych9 Praktikant
02. januar 2007 - 12:56 #1
Hvilken model bærbar er den en del af?
Ved du om chippen sidder på et discreet kort, eller er den indbygget i motherboard?
Avatar billede kenno2000 Nybegynder
02. januar 2007 - 13:15 #2
PC'en er en Vega+. Jeg må indrømme, at jeg ikke har teget mig sammen til at skille den ad endnu, men jeg er ret sikker på, at chippen er indbygget.
Avatar billede espersen Novice
02. januar 2007 - 14:24 #3
du har vel ikke opdateret driveren med en fra ATI ?
VGA drivere skal altid hentes fra laptop-prodcentens site.
Avatar billede kenno2000 Nybegynder
02. januar 2007 - 14:46 #4
Jo, det har jeg gjort adskillige gange. Jeg har selv været inde på, om det kunne være driveren der drillede, så den originale er også lagt ind igen - resultatet er desværre det samme.
Avatar billede espersen Novice
02. januar 2007 - 19:54 #5
prøv at fjerne/afinstallere driveren
samt fjerne skærmkortet også via enhedshåndtering