Avatar billede rickyeiken Nybegynder
29. december 2006 - 18:47 Der er 7 kommentarer

Har min computer virus

Jeg kører tit og ofte norton antivurus scan og også spysweeper, jeg er så begyndt at bruge noget der hedder"The ultimate troubleshooter" som er et program der kan hjælpe med at sotere i havd der er vigtigt at have til at køre.
Her fortæller de at jeg evt kan have en virus.
Men på trods at alt min "Beskyttelse" og scanning kan jeg ikke finde tegn på virus i systemet.
29. december 2006 - 18:52 #1
29. december 2006 - 18:53 #2
... du ka' jo lige stikke mig/os en Log ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm
Avatar billede rickyeiken Nybegynder
29. december 2006 - 23:34 #3
Hej her er hvad der kom ud af scanningen !

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:31:16, on 29-12-2006
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\Logitech\Bluetooth\LBTSERV.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\arservice.exe
C:\Program Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
L:\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehRecvr.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehSched.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
C:\Program Files\Logitech\Easy Synchronization\servicestub.exe
C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Program Files\Logitech\Easy Synchronization\LogitechEasySync.exe
C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
C:\WINDOWS\system32\dllhost.exe
C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
C:\HP\KBD\KBD.EXE
C:\Program Files\Logitech\Easy Synchronization\LogitechEasySync.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe
C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\WINDOWS\eHome\ehmsas.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperUI.exe
C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE
C:\Program Files\WIDCOMM\Bluetooth-software\BTTray.exe
C:\Program Files\Cordless USB Phone\Cordless DUALphone Suite.exe
C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
C:\PROGRA~1\WIDCOMM\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SSU.EXE
C:\Program Files\Common Files\Logitech\KhalShared\KHALMNPR.EXE
C:\Program Files\Microsoft Office\OFFICE11\WINWORD.EXE
C:\Program Files\Google\GoogleToolbarNotifier\1.2.908.5008\GoogleToolbarNotifier.exe
C:\Documents and Settings\HP_Administrator\Desktop\Hijackthis\alternativ.exe
C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.googel.com/
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat

7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: Norton Internet Security 2006 - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common

Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {A8F38D8D-E480-4D52-B7A2-731BB6995FDD} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton

AntiVirus\NavShExt.dll
O2 - BHO: Google Toolbar Helper - {AA58ED58-01DD-4d91-8333-CF10577473F7} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O3 - Toolbar: Norton Internet Security 2006 - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common

Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {C4069E3A-68F1-403E-B40E-20066696354B} - C:\Program Files\Norton Internet

Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: &Google - {2318C2B1-4965-11d4-9B18-009027A5CD4F} - c:\program files\google\googletoolbar3.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ehTray] C:\WINDOWS\ehome\ehtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [KBD] C:\HP\KBD\KBD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Recguard] C:\WINDOWS\SMINST\RECGUARD.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Hardware Abstraction Layer] KHALMNPR.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Easy Synchronization] "C:\Program Files\Logitech\Easy Synchronization\LogitechEasySync.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [RemoteControl] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\PDVDServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Program Files\Common Files\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [imekrmig7.0] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMKR7\IMEKRMIG.EXE"
O4 - HKLM\..\Run: [IMSCMig] "C:\PROGRA~1\COMMON~1\MICROS~1\IME\IMSC40A\IMSCMIG.EXE" /Preload
O4 - HKLM\..\Run: [CJIMETIPSYNC] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\CHANGJIE\CINTLCFG.EXE"

/CJIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [PHIMETIPSYNC] "C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\IME\IMTC65\PHONETIC\TINTLCFG.EXE"

/PHIMETIPSync
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [SpySweeper] "C:\Program Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeperUI.exe" /startintray
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] "c:\PROGRA~1\COMMON~1\INSTAL~1\UPDATE~1\isuspm.exe" -startup
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] "RUNDLL32.EXE" C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Easy Synchronization] "C:\Program Files\Logitech\Easy Synchronization\LogitechEasySync.exe"

--ports
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Program Files\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [H/PC Connection Agent] "C:\Program Files\Microsoft ActiveSync\WCESCOMM.EXE"
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: Cordless DUALphone opstart.lnk = C:\Program Files\Cordless USB Phone\Cordless DUALphone Suite.exe
O4 - Global Startup: Logitech SetPoint.lnk = C:\Program Files\Logitech\SetPoint\SetPoint.exe
O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Send til &Bluetooth-enhed... - C:\Program

Files\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie_ctx.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Program

Files\Java\jre1.5.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Create Mobile Favorite - {2EAF5BB1-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft

ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program Files\Microsoft

ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Create Mobile Favorite... - {2EAF5BB2-070F-11D3-9307-00C04FAE2D4F} - C:\Program

Files\Microsoft ActiveSync\INETREPL.DLL
O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program

Files\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-12650 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Program

Files\WIDCOMM\Bluetooth-software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra button: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} -

C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Tilslutningshjælp - {E2D4D26B-0180-43a4-B05F-462D6D54C789} -

C:\WINDOWS\PCHEALTH\HELPCTR\Vendors\CN=Hewlett-Packard,L=Cupertino,S=Ca,C=US\IEButton\support.htm
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program

Files\Messenger\msmsgs.exe
O15 - Trusted Zone: *.sputnik.dk
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) -

http://update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1149436438843
O16 - DPF: {7F8C8173-AD80-4807-AA75-5672F22B4582} (ICSScanner Class) -

https://www.intranet.scandlines.dk/sre/ICSScanner.cab
O20 - Winlogon Notify: LBTWlgn - c:\program files\common files\logitech\bluetooth\LBTWlgn.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O20 - Winlogon Notify: WRNotifier - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WRLogonNTF.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Program Files\Common Files\Adobe Systems

Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Automatisk LiveUpdate-planlægning - Symantec Corporation - C:\Program

Files\Symantec\LiveUpdate\ALUSchedulerSvc.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - L:\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - Broadcom Corporation. - C:\Program

Files\WIDCOMM\Bluetooth-software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec

Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Internet Security Password Validation (ccISPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Program

Files\Norton Internet Security\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec

Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec

Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: COM Host (comHost) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\comHost.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Program Files\Common

Files\InstallShield\Driver\1050\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: Logitech Bluetooth Service (LBTServ) - Logitech Inc. - C:\Program Files\Common

Files\Logitech\Bluetooth\LBTSERV.EXE
O23 - Service: LightScribeService Direct Disc Labeling Service (LightScribeService) - Hewlett-Packard Company -

C:\Program Files\Common Files\LightScribe\LSSrvc.exe
O23 - Service: LiveUpdate - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\Symantec\LIVEUP~1\LUCOMS~1.EXE
O23 - Service: Logitech Easy Synchronization - Unknown owner - C:\Program Files\Logitech\Easy

Synchronization\servicestub.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect-tjeneste (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton

Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: PDEngine - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDEngine.exe
O23 - Service: PDScheduler (PDSched) - Raxco Software, Inc. - C:\Program Files\Raxco\PerfectDisk\PDSched.exe
O23 - Service: Symantec AVScan (SAVScan) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton

AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Program Files\Common Files\PCSuite\Services\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common

Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: Symantec SPBBCSvc (SPBBCSvc) - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec

Shared\SPBBC\SPBBCSvc.exe
O23 - Service: stllssvr - MicroVision Development, Inc. - C:\Program Files\Common Files\SureThing Shared\stllssvr.exe
O23 - Service: Symantec Core LC - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec

Shared\CCPD-LC\symlcsvc.exe
O23 - Service: Webroot Spy Sweeper Engine (WebrootSpySweeperService) - Webroot Software, Inc. - C:\Program

Files\Webroot\Spy Sweeper\SpySweeper.exe
29. december 2006 - 23:48 #4
Der er ikke noget at gi' af ifølge loggen...

Hent denne her scanner:
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart til fejlsikret tilstand

Nu kører du mwav skanneren som vi hentede før
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Klik på scan.
Tip: du skal ikke klikke på Add to Startup folders så scannes din maskine hver gang du starter Windows op.
Denne scanning kan godt tage et par timer alt efter hvor meget du har liggende på din computer.

Genstart normalt
29. december 2006 - 23:49 #5
... nu kender jeg ikke lige seriøsiteten af ->
http://www.topshareware.com/The-Ultimate-Troubleshooter-download-14938.htm - såååå...
Avatar billede rickyeiken Nybegynder
30. december 2006 - 00:27 #6
jeg har tidligere kørt MWAV på den beskrevne måde og det fandt også noget, det kan også godt være at det bare er nogt jeg bilder mig ind at der skulle være noget, et andet hurtigt spørgsmål du måske kan hjelpr med er at jeg har engang prøvet at insatllere "Roxio media expierence" og har nu fjlernet ALT fra min computer der hedder Roxio, men hver gang jeg starter maskinen op så prøver den at installere Roxio (hvilket den jo selvføledig ikke kan da hele programmet ikke mere er der) hvor kan denne fragment eller stump evt findes da jeg tror den er med til at lave lidt kuk i mit system ????
30. december 2006 - 19:57 #7
RegCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/ccleaner-manual.htm (Specielt punktet [Problemer]...)

og/eller

kig med MSConfig om der er 'noget' der pejer på [Roxio] ...
http://www.spywareinfo.dk/#/tip-og-tricks/msconfig.htm