Avatar billede dixondk Nybegynder
21. december 2006 - 21:18 Der er 1 løsning

kapitel-nummeret bliver skrevet foran sidetallet!?

Jeg har et stort word-dokument der benytter sig af overskrift 1,2,3 og 4. Indholdsfortegnelsen henter dem fint ind. Men der opstod et problem da jeg gerne ville have at de forskellige afsnit/kapitler skulle have tal foran:
1.1
2.1
2.2
osv.
da jeg formaterede overskrift 2,3 og 4 med punktopstilling var der ingen problemer. Men da jeg formaterede overskrift 1 med punktopstilling, begyndte word at vise alle mine sidetal i indholdsfortegnelsen med kapitlenummeret foran... dvs side 15 under kapitel 1 vil vises som 1-15.. jeg vil bare gerne have at der står 15....
Kapitelnummeret står også foran sidetallet i fodnoten...
Er der nogen der kan hjælpe mig?? er så træt af det her
Avatar billede dixondk Nybegynder
21. december 2006 - 21:53 #1
Har lige funder ud af det... til jer der kommer ud for samme problem. gør da følgende:

I dialogboksen Punktopstilling kan du formatere kapiteltitler med en indbygget overskriftstypografi.
Sådan gør du

Klik på Punktopstilling i menuen Formater, og klik derefter på fanen Flere niveauer.
Klik på en typografi til kapitelnummerering (en, der indeholder teksten "Overskrift 1", "Overskrift 2" osv.), og klik derefter på OK.
Skriv teksten til den nummererede overskrift, hvis du er ved at oprette en ny overskriftstype, og tryk derefter på ENTER.
Gå til den næste kapiteloverskrift, klik på pilen ved siden af boksen Typografi på værktøjslinjen Formatering, og marker den overskriftstypografi, du angav i trin 2, for at indsætte den næste nummererede overskrift.
Klik på en sektion, eller marker flere sektioner, hvor du vil medtage både kapitelnumre og sidetal, hvis dokumentet er inddelt i sektioner.
Klik på Sidetal i menuen Indsæt.
Klik på Format.
Marker afkrydsningsfeltet Medtag kapitelnummer.
Klik på den overskriftstypografi, der er anvendt på kapiteloverskrifterne, i boksen Kapitlet begynder med typografien.
Klik på det tegn, du vil bruge som separator mellem kapitelnummeret og sidetallet, i boksen Benyt separator.