Avatar billede anders_aarhus Nybegynder
21. december 2006 - 15:46 Der er 5 kommentarer

Brug af firewire - har jeg misforstået noget?

Hejsa

Jeg har købt et firewire kabel hos SHG.dk (Firewire Cable 6 pol -> 4 pol, 1 meter) i den tro at jeg kunne forbinde min stationær computer med min bærbar, og derigennem kunne tage en hurtig backup af min stationær computer.
På min bærbar skal det lille firewire stik sidde, og på min stationær har jeg indsat den store ende af firewire stikket.

Er der noget jeg total har misforstået - kan det lade sig gøre at forbinde 2 computere på den måde, og i givet fald hvordan gøres det?

Anders
Avatar billede redhack Nybegynder
21. december 2006 - 16:22 #1
Det kan du godt, det er ikke noget problem. Du kan dog kun bruge TCP/IP men det er jo ikke noget problem.

Du må lige fortælle hvad der ikke virker?
Avatar billede anders_aarhus Nybegynder
21. december 2006 - 16:27 #2
Det er hele opsætningen af firewire. Hvordan får jeg de 2 computere til at finde hinanden. Jeg er temmelig grøn på dette område.

Anders
Avatar billede kogt Nybegynder
21. december 2006 - 18:24 #3
hvis det bare er mellem to computere bruger man normalt et kabel med rj-45 stik i begge ender, et netkabel som hedder crossover

en switch og to alm netkabler er en ligesaa god loesning... men dyrer

personligt har jeg ikke hoert man kan forbinde to computere med firewire... det er heller ikke normalt at man goer det paa den maade.! men man kan sikkert godt :)
Avatar billede plx Nybegynder
21. december 2006 - 21:31 #4
Bruger du xp? Så vidt jeg lige husker, er det kun xp som har indbygget support for tcp/ip over firewire
Avatar billede anders_aarhus Nybegynder
21. december 2006 - 22:02 #5
Jeps. Jeg bruger XP