Avatar billede micbett Nybegynder
20. december 2006 - 09:48 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændring fra .local til .dk

Da vi har haft nogle problemer med afviste mails fra vor Exchange Server 2003 til et par af vore udenlandkse leverandører på det sidste, har vi fået opsat reverse dns.

I den forbindelse har vi lagt mærke til at i disse returnerede mails står der. f.eks.: " exchangeservernavn.domæne.local " dette vil vi gerne ændre til " exchangeservernavn.domæne.dk ", men kan ikke finde det sted i Exchange Server 2003 hvor man skal rette dette.
Avatar billede venturer Nybegynder
20. december 2006 - 09:55 #1
Er det jeres afsender adresser det slutter på .local eller er det i e-mail headeren at jeres .local domænenvn figurerer?
Avatar billede niels_hansen Praktikant
20. december 2006 - 10:29 #2
åben exchange system manager, under recipients policy åbner du default policy, ændrer dit domain fra domæne.local til domæne.dk og tryller ok, og derefter apply policy, derefter opdateres det til .dk (gælder kun exchange delen, så dit 2003 domæne forbliver domain.local)
Avatar billede venturer Nybegynder
20. december 2006 - 11:26 #3
Niels: Hvis de tidligere har kunne modtage post udefra må adresserne være i orden. Så jeg tvivler på det er den policy der skal ændres i.

Umiddelbart lyder det som om der skal defineres et masquerade domæne (Egenskaber for Default SMTP Virtual Server). Det var détfor jeg helst lige ville have lidt flere detaljer om fejlen.
Avatar billede micbett Nybegynder
21. december 2006 - 12:02 #4
Det er e-mail headeren vi gerne ville ændre så der stod .dk istedet for .local

Eksempel 1:
<exchangeserver.domain.local #5.5.0 smtp;550 550 Dynamic/zombied/spam IPs blocked. Write blockedbyearthlink@abuse.earthlink.net>

Eksempel 2:
Received: from exch01.domain.dk ([192.168.0.99]) by exchangeserver.domain.local with Microsoft SMTPSVC(6.0.3790.1830)
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. december 2006 - 12:20 #5
vil sige venturer har givet dig svaret i 20/12-2006 11:26:49
Avatar billede micbett Nybegynder
21. december 2006 - 12:58 #6
Tak.
Avatar billede niels_hansen Praktikant
21. december 2006 - 13:02 #7
hvorfor beholder du så selv point, det er da venturer der skal have dem ? husk julemanden kan stadig nå at bestemme om du har opført dig ordenligt ;)
Avatar billede micbett Nybegynder
21. december 2006 - 13:04 #8
Øv - kom til at give mig selv pointene, kan ikke finde ud af at skifte mellem personerne i de indkomne svar, når der skal gives point.

opretter et nyt spørgsmål til dig venturer

Link: http://www.eksperten.dk/spm/751950