Avatar billede eumenides Nybegynder
19. december 2006 - 18:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Word gemt som jpeg fil? Skal bruges til hjemmeside

Jeg er med til at holde en hjemmeside og vi har det problem at hver måned skal der lægges et nyt dokument ind på siden.

Dokumentet er skrevet i Word, men 123hjemmeside.dk kan ikke uploade word dokumenter. De kan dog godt uploade jpeg filer, så derfor kom jeg i tanke om at hvis jeg kunne gemme Word som en jpeg fil, så kunne problemet omgås.

Vi har forsøgt at kopiere teksten og indsætte det som tekst på siden, men så kom det hele til at stå lidt rodet.
Er også forsøgt hvor alt teksten stod som simpel tekst uden centrering, forskellig tekststørrelse, forskellig font osv. Altså ren tekst.

Altså Word-dokument gemt som JPEG-fil???
Avatar billede hcma Novice
19. december 2006 - 18:47 #1
gem den som pdf-fil og upload den.
det kræver selvfølgelig at seeren har adobe reader til rådighed (men det har alle vel)

Download begge filer og installer dem.
Når du så vil have f.eks. word konverteret til et pdf-dokument, hopper du op i Filer -> Udskriv -> og som printer vælger du CutePDFprinter -> tryk så på udskriv og nu popper der et vindue op og spørger hvor du gemme filen (den udskrives nemlig ikke) -> navngiv den og gem.
Nu har du en pdf-fil du kan uploade helt normalt og læse helt normalt.
Avatar billede hcma Novice
19. december 2006 - 18:48 #2
du kunne jo evt. nævne på sitet at man skal have Adobe Reader installerer for at læse filen - og så linke til "Adobe Reader Download"
Avatar billede eumenides Nybegynder
19. december 2006 - 18:54 #3
Jeg kan ikke finde noget sted på 123hjemmesider.dk hvor jeg kan uploade filer til...

Den eneste filtype, jeg har kunnet uploade er billedfiler af JPEG typen.
Avatar billede hcma Novice
19. december 2006 - 22:00 #4
så må du scanne dokumentet ind og  gemme som *.jpg
Avatar billede weis Nybegynder
20. december 2006 - 01:17 #5
Du kan evt. også "print screen" og så "klippe - klistre" dine screen shots sammen!
Avatar billede mrgumble Nybegynder
06. januar 2007 - 10:25 #7
Det lyder til, at problemet ikke er at få lavet et dokument om til JPEG, men at din udbyder ikke egner sig til formålet.
At lave et worddokument om til JPEG, men det vil gå ud over læsbarheden hvis du vil undgå for store filer.
Avatar billede windcape Praktikant
06. januar 2007 - 10:27 #8
som mrgumble siger, så er det din udbyder der er et hul i jorden.

JPEG er det VÆRSTE format overhovedet at bruge til text, du skal bruge png eller gif istedet, men PDF er at foretrække.
Avatar billede hcma Novice
06. januar 2007 - 12:49 #9
eumenides >>  lukketid ??
Avatar billede eumenides Nybegynder
20. februar 2007 - 03:22 #10
Er lige inde på Eksperten på grund af dårlig samvittighed, men jeg håber på at få den rettet op snart.

Stry hvis du vil være venlig at lægge et svar, så får dine velfortjente point for henvisningen til DocToJpeg

Venlig hilsen Eumenides
Avatar billede stry Nybegynder
13. juni 2007 - 19:05 #11
Et svar :-)
Avatar billede eumenides Nybegynder
19. juli 2007 - 03:11 #12
Tak for hjælpen