Avatar billede simsen Mester
18. december 2006 - 13:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Findes der et et licensstyringsprogram til .net?

Hej,

Jeg har lavet et fatureringsprogram til en veninde, som har et enkeltmandsfirma, i .net. Nu er det, jeg tænker, at der må være andre enkeltmandsvirksomheder, der ikke har råd til de helt dyre af slagsen, og jeg derfor gerne vil sælge mit produkt.

Er der nogen af jer, der kender til et licensstyringsprogram/program, jeg på en eller anden måde kan inkludere i mit program, så jeg ikke selv skal tænke på at udvikle sådan noget. Det ville også være dejligt, hvis I vidste et sted, hvor jeg kunne lægge mit program op til salg, uden det koster mig en herregård

mvh
simsen :-)
Avatar billede coderdk Praktikant
18. december 2006 - 13:58 #1
Mener der er noget der hedder SoftLock.NET
Fandt lige denne: http://www.licensingdotnet.com/
Avatar billede simsen Mester
18. december 2006 - 14:54 #2
coderdk

Det ser lidt dyrt ud, er det noget du selv har prøvet?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dusa Nybegynder
18. december 2006 - 15:26 #3
Hej Simsen

Har du prøvet Wannakey... Der er fedt, du kan lægge programmer ind, uploade en dll til styring af licensen, og så kan du vælge om du selv vil sælge den eller have andre til det....
Det er fedt... du kan tjene penge uden at selv skulle gøre ret meget....
Tjek det ud på www.wannakey.com.... Det hele er forklaret på siden, hvordan man gør...

Det skal vel og mærke siges at det er forholdsvis nyt, så det er en fordel for dig hvis du også opretter din egen shop...
Avatar billede simsen Mester
18. december 2006 - 15:33 #4
Hej dusa,

Det ser ud som det, jeg lige søger efter, men de skriver kun på deres hjemmeside, at de tager et lille beløb, hver gang mit produkt bliver solgt. Ved du hvor stor det beløb er?

Når jeg kigger på www.wannakeyshop.com kan jeg se, at jeg skal give de shops, der sælger mit produkt en kommission. Ved du, om jeg selv kan vælge størrelsen på denne, eller er der en standard pris, jeg skal betale(jeg er jo nødt til at beregne min pris for mit faktureringssystem, udfra størrelsen på det, jeg skal af med i kommission)?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dusa Nybegynder
18. december 2006 - 15:48 #5
Hej Simsen...

Det har du ret i søde... Dem der ejer siden tager 5% af beløbet, og hvad shoppen angår kan du selv bestemme kommissionen, men den ligger på min. 30%.

Men du kan oprette dig som developer, og logge dig på... Der får du flere informationer om hvordan det hele forgår...
Det koster dig jo ikke noget... Det er helt gratis du....

mvh Dusa
Avatar billede simsen Mester
18. december 2006 - 15:51 #6
Hej dusa,

Det lyder lovende, er det noget du selv har erfaring med?

mvh
simsen :-)
Avatar billede dusa Nybegynder
18. december 2006 - 16:02 #7
Ja da...

Jeg har min egen shop, hvor jeg sælger mine produkter... Og så nogen andres... ;)

Det er ikke ret besværligt... Der er ordentlig forklaring på hvordan man implementerer licens i programet... Når men har prøvet det et par gange, så er det lige som at cykle...
Avatar billede simsen Mester
18. december 2006 - 16:04 #8
hej dusa,

Thanks, vil checke det lidt mere ud....som sagt det ser lovende ud

Smid et svar og få dine points...

mvh
simsen :-)
Avatar billede dusa Nybegynder
18. december 2006 - 16:07 #9
Takker....

Hygge...